Prima pagină » Alegeri Parlamentare 2020 » Ce se alege de România! Guvernul promite 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres în 10 ani. România a construit, în medie 60 de km pe an. Care sunt explicaţiile

Ce se alege de România! Guvernul promite 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres în 10 ani. România a construit, în medie 60 de km pe an. Care sunt explicaţiile

Ce se alege de România! Guvernul promite 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres în 10 ani. România a construit, în medie 60 de km pe an. Care sunt explicaţiile
Aleph News
04 dec. 2020, 11:24, Economic

La fiecare patru ani auzi cum te momesc partidele ca să îţi ia votul. Şi îţi promit sute de kilometri de autostrăzi. Rămâi doar cu promisiunea, aşa că eşti dezamăgit. Ştii că România este pe ultimele locuri din Europa la autostrăzi.

Paul lucrează într-o multinaţională, în domeniul siguranţei auto-trafic din Bucureşti. A ajuns de prea multe ori cu maşina în service, cu probleme la direcţia maşinii.

„Pe lângă gropi, cred că este şi problema de marcaje, lipsesc forte multe marcaje prin ţară. Rata de absorbţie a fondurilor europene eu o văd încă foarte scăzută pe partea de infrastructură, încă o problemă pe care o văd eu este birocraţia foarte mare.”, spune Paul Chitic, inginer, pentru Aleph News.  

Paul nu e mulţumit nici de transportul în comun. Atât timp cât este sub aripa statului, se face treabă de mântuială, spune el.

Paul Chitic, inginer: „Eu văd o privatizare a Metrorex-ului şi RATB-ului pentru că atâţia ani a fost un management defectuos. Încă este nevoie de o digitalizare. Porţile acestea automate, care sunt de doi ani în Bucureşti, în Anglia sunt de prin 2000.”

Guvernul promite 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres în următorii 10 ani. Asta ar însemna o medie de 300 kilometri pe an. Noi facem 60. Bogdan Alecu, jurnalist la Ziarul Financiar, îţi spune ce ar trebui să facă parlamentarii ca să îţi fie drumul mai uşor.

Bogdan Alecu, jurnalist la Ziarul Financiar: „La licitaţii au acces companii cu un istoric prost, cu un istoric de licitaţii câştigate, dar, ulterior, nu şi-au făcut treaba. Companiile care nu şi-au făcut treaba nu ar trebui să mai primească acces.”

„Parlamentarii ar putea veni cu o propunere legislativă pentru ca contestaţiile depuse de antreprenori pentru proiectele de infrastructură să nu mai fie tratate pe picior de egalitate cu alte probleme la tribunal. Trebuie tratate ca probleme de siguranţă naţională şi urgentate.”