- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.11.2013, 12:32)
- Emil Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
PIAŢA AUTO a scăzut în primele zece luni cu 9,8%, deşi a avut creşteri în perioada iulie-octombrie
Piaţa auto a scăzut în primele zece luni cu 9,8%, segmentul autoturismelor înregistrând o reducere de 8,3%, deşi în ultimele patru luni, iulie-octombrie, au fost raportate creşteri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Urmărește
84 afișări
PIAŢA AUTO a scăzut în primele zece luni cu 9,8%, deşi a avut creşteri în perioada iulie-octombrie (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
În intervalul iulie-octombrie vânzările au fost mai mari în medie cu 2,9%, sau 7,9% la autoturisme, faţă de aceeaşi perioadă din 2012.
"Cu un volum total de 8.295 unităţi vândute în luna octombrie, şi unul total la 10 luni de 65.747 unităţi (din care 55.400 autoturisme), consemnăm faţă de 2012 o scădere totală de 9,8%, scădere la care autoturismele «contribuie» cu -8,3%, ambele, în revenire uşoară faţă de cifrele consemnate după 9 luni. Un alt aspect important de semnalat este faptul că vânzările de autoturisme din producţia naţională au înregistrat în ultimele 4 luni creşteri importante faţă de 2012, fapt ce face ca la 10 luni acestea să ajungă în teritoriul pozitiv (+8,5%), comparativ cu vânzările mărcilor din import, care rămân în zona negativă", arată APIA, într-un comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu rămâne Premierul României
-
Cum a ajuns Crin Antonescu să fie candidatul comun al partidelor proeuropene la Preşedinţie
-
Crin Antonescu, despre eventuala preluare de către Bolojan a preşedinţiei interimare: Nu ar fi rău
-
Germania investighează breşele de securitate după tragedia de vineri
La autoturisme, topul pe mărci după 10 luni este condus de Dacia, cu 18.518 unităţi vândute (33,4% din total), urmată de Volkswagen (6.204 unităţi /11,2%), Skoda (4.393 unităţi / 7,9%), Renault (3.232 unităţi / 5,8%), Ford (2.951unităţi / 5,3%) şi Opel (2.292 unităţi / 4,1%).
Pe modele, situaţia rămâne neschimbată faţă de septembrie, Dacia Logan fiind pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia.
"Analizând segmentarea pe clase, remarcăm că după 10 luni dintre clasele cu vânzări importante doar clasa monovolum este pe plus (13,3%), toate celelalte fiind pe minus, cu scăderi cuprinse între 1,1% şi 26%. Evoluţia este diferită: astfel, scăderile mai mici decât media pieţei sunt înregistrate de clasele de volum (B –1,1% şi C – 2,8%), în timp ce clasa mică (A) la fel ca şi clasele superioare - (D, E, SUV), înregistrează scăderi peste media pieţei (26%-31% clasele A, D şi E şi -18% SUV)", conform APIA.
În funcţie de tipul de combustibil, se menţine creşterea ponderii livrărilor de autoturisme cu motoare diesel, care ajung la 52,7% din piaţă, faţă de 50% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Volumele realizate pe segmentul autoturismelor diesel au scăzut cu 3,9%, iar cele pe benzină cu 13,4%.
În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare (LCV+ minibuse), APIA remarcă o scădere mai puternică a pieţei (-20%).
Vânzările de pe piaţa din România sunt susţinute în continuare de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (73% din totalul la 10 luni).
Producţia naţională auto a însumat la zece luni 339.166 unităţi, în creştere cu 21,9% faţă de 2012, exclusiv ca urmare a producţiei de autoturisme, care a avansat cu 27,1%, la un volum de 339.150 unităţi.
"În cifre absolute, faţă de aceeaşi periodă din 2012, au fost fabricate în 2013 cu 61.035 mai multe autovehicule. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (99.299 unităţi), urmată de Dacia
Sandero (95.420 unităţi), Dacia Logan (70.693) şi Ford B-MAX (62.690), precizează APIA.
Şi exporturile au crescut, cu 12,2%, la 302.184 unităţi, cu un avans de 16,6% pe segmentul autoturismelor.
Cel mai exportat model în cele 10 luni a fost Dacia Duster (98.878 unităţi), urmat de Sandero (94.750 unităţi) şi Ford B-MAX (62.696 unităţi).
Circa 89% din producţia naţională a fost exportată.
"Este de aşteptat ca în ultimele 2 luni ale lui 2013 suplimentarea programului Rabla să menţină volumele la cote superioare faţă de cele din lunile similare ale lui 2012, fapt ce nu va reuşi însă să ducă la recuperarea scăderilor din prima jumătate a anului, 2013 urmând să se încheie, astfel, în teritoriul negativ", concluzionează APIA.
Citește pe alephnews.ro: Ciprian Șerban, de la PSD, este șeful Camerei Deputaților. Ilie Bolojan, de la PNL, a fost votat Președinte al Senatului
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
El este Alexandru, tânărul de 26 de ani mort în accident, fără să aibă vreo vină! Iubita lui e în stare gravă
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe