- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa auto din România a fost în februarie sub cea din Luxemburg, deşi vânzările au urcat cu 22%
Piaţa autoturismelor noi din România a rămas în februarie pe poziţia 21 în Uniunea Europeană (UE), cu 3.238 de înmatriculări, chiar dacă a avut o creştere de aproape 22%, peste media UE, însă a fost mai mică comparativ cu state ca Luxemburg, cu 500.000 de locuitori, sau Ungaria, cu 10 milioane.
Piaţa auto din UE a urcat în februarie cu 0,9%, la 981.429 maşini înmatriculate, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Raportul ACEA nu include raportări privind pieţele auto din Malta şi Cipru.
În Luxemburg au fost înregistrate 4.410 de maşini, în creştere cu 8%, iar în Ungaria 3.526, cu 16% mai mult ca în februarie anul trecut. Alte state cu populaţie mai mică ca România, dar cu pieţe auto mai dezvoltate sunt Austria (26.412 înmatriculări), Cehia (12.847 unităţi), Danemarca (10.969), Finlanda (9.301), Grecia (6.989), Irlanda (12.609), Portugalia (13.413), Slovacia (4.803) sau Slovenia (5.317).
Cele mai mari creşteri au fost înregistrate de pieţele auto mici din Ţările Baltice, unde Lituania a avansat cu 112,6%, la 925 de maşini, urmată de Estonia, cu 109,6%, la 870 de unităţi, respectiv Letonia, în urcare cu 102%, la 535 unităţi.
În schimb, vânzările au scăzut în cinci state, printre acestea figurând trei mari pieţe - Marea Britanie, Italia şi Spania. Cea mai importantă scădere a fost înregistrată în Grecia (49%), urmată de Spania (27,6%), Italia (20,5%), Portugalia (12,7%) şi Marea Britanie (7,7%).
Germania a rămas în februarie cea mai importantă piaţă auto din UE, cu 224.426 autoturisme, urmată de Franţa (204.400) şi Italia (160.329).
Dacia s-a situat pe poziţia a 16-a în topul brandurilor auto înmatriculate în UE, cu o cotă de piaţă de 1,9%, în urcare de la 1,8% în aceeaşi lună a anului trecut. Înmatriculările de autoturisme Dacia în UE au crescut cu 4,2%, la 18.254 unităţi, devansând mărci precum Chevrolet (cotaă de piaţă 1,3%), Volvo (1,7%), Kia (1,7%), sau Honda (1,1%).
Brandul auto cu cele mai multe înmatriculări a rămas Volkswagen, cu 115.955 maşini, în creştere cu 8%. Cota de piaţă a mărcii germane a urcat de la 11% în februarie anul trecut la 11,8% anul acesta.
Volkswagen a rămas lider şi în rândul grupurilor auto prezente pe piaţa UE, cu 217.255 de maşini înmatriculate, urmat de PSA Peugeot Citroen, cu 139.248 unităţi, şi Renault, cu 111.418 unităţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Liga Naţiunilor: România - Kosovo 0-0. Tricolorii au nevoie de un punct pentru a termina pe primul loc
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 23:17
-
astăzi, 22:59