- Home
- Economic
- FRANKFURT, (23.03.2015, 17:20)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa auto din Rusia, grav lovită de criză. VW reduce producţia
Grupul german Volkswagen va reduce în acest an producţia şi numărul de angajaţi care lucrează la fabrica deţinută în Kaluga, Rusia, din cauza crizei cu care se confuntă economia acestei ţări, anunţul fiind făcut la scurt timp după anunţul General Motors privind oprirea producţiei în această ţară.
Urmărește
462 afișări
Piaţa auto din Rusia, grav lovită de criză. VW reduce producţia (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
Fabrica din Kaluga va produce patru zile pe săptămână, în perioada aprilie-iulie, în timp ce în luna mai numărul de schimburi va scădea de la trei la două. Totodată, activitatea va fi suspendată timp de două săptămâni, în perioadele 5-8 mai şi 12-15 mai. În aceste condiţii, cel puţin 150 de angajaţi ai acestei fabrici vor fi concendiaţi, relatează Automotive News.
"În primele luni din 2015 piaţa auto din Rusia a continuat să resimtă impactul economiei slabe, a creşterilor semnificative de preţuri şi de dobânzi. Nu ne aşteptăm ca situaţia să se schimbe în următoarele luni", se arată într-un comunicat al VW.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Greva de la Boeing, încheiată cu o victorie uriaşă pentru angajaţi
-
Coreea de Nord a lansat mai multe rachete cu rază scurtă de acţiune
-
Alegerile prezidenţiale din SUA 2024: Măsuri de securitate, luate în ziua votului în mai multe state americane
Compania a precizat că planul de investiţii în Rusia rămâne neschimbat, construcţia unei fabrici de motoare şi a unui depozit pentru componente auto decurgând normal.
"Piaţa rusă are în continuare un potenţial semnificativ de creştere pe termen lung", potrivit grupului german.
VW Group construieşte la Kaluga modelele Audi A6, A7, A8L, Q5 şi Q7, precum şi VW Polo, Tiguan, Skoda Fabia şi Octavia.
Daniel Schwarz, analist la Commerzbank în Frankfurt, anticipează că piaţa auto din Rusia se va contracta în acest an cu circa 25%, astfel că ajustarea producţiei este justificată.
VW a trimis peste 100 de angajaţi din Rusia în Germania pentru programe de training şi va transfera unii angajaţi de la Kaluga la fabrica de motoare din apropiere sau la depozitul companiei de lângă Moscova, au spus surse din companie.
În primele două luni ale acestui an, vânzările VW Group în Rusia au scăzut cu 27%, la 27.527 de vehicule, potrivit datelor Association of European Businesses din Moscova.
VW deţine o cotă de 11,3% pe piaţa din Rusia, fiind pe locul al doilea după alianţa Renault-Nissan-AvtoVAZ, care controlează 34,7% din piaţă.
Grupul american General Motors a anunţat săptămâna trecută ca va opri complet producţia la fabrica deţinută la St. Petersburg şi va sista vânzările mărcii Opel şi majorităţii modelelor Chevrolet pe piaţa rusă.
Grupul Ford este efectat la rândul său de contracţia pieţei din Rusia, dar a adoptat o strategie diferită faţă de GM, având mai multe avantaje. Astfel, Ford a limitat riscurile prin înfiinţarea unei companii mixte cu partenerul local Sollers, îşi reduce dependenţa de importuri printr-o producţie mai mare în Rusia, ceea ce GM nu a făcut, iar produsele Ford sunt mai potrivite cererii din piaţă decât cele ale concurentului american.
Ford Sollers va lansa în acest an patru modele, între care Fiesta, şi va deschide o fabrică de motoare în Tatarstan, care se va adăuga altor trei fabrici de vehicule.
Săptămâna trecută, Ford a anunţat că va oferi bonusuri clienţilor mărcilor GM care vor fi retrase din Rusia, iar dealerii abandonaţi de GM au fost informaţi că Ford vrea să îşi extindă reţeaua de retail şi este deschis colaborărilor.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe