Piaţa auto. Eliminarea primei de 10.000 de euro pentru electrice a dus România pe locul 17 la nivel european

Fără cei 10.000 de euro din Rabla Plus vânzările de maşini electrice s-au înjumătăţit în România, iar în octombrie piaţa locală s-a clasat pe locul 17 la nivel european, având în vedere livrările de automobile pe baterii, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Europa. La nivel de piaţă totală, vânzările de autoturisme clasează România pe locul 13 în octombrie 2024.

Urmărește
6434 afișări
Imaginea articolului Piaţa auto. Eliminarea primei de 10.000 de euro pentru electrice a dus România pe locul 17 la nivel european

Fără cei 10.000 de euro din Rabla Plus vânzările de maşini electrice s-au înjumătăţit în România, iar în octombrie piaţa locală s-a clasat pe locul 17 la nivel european, având în vedere livrările de automobile pe baterii, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Europa. La nivel de piaţă totală, vânzările de autoturisme clasează România pe locul 13 în octombrie 2024.

Spre comparaţie, în octombrie 2023, Ro­mânia era pe locul 13 la nivel european în ca­zul vânzărilor de electrice, dar piaţa era susţi­nută puternic de bonusul de 10.000 de euro. Acesta s-a redus în 2024 la 5.000 de euro.

Chiar şi aşa, octombrie este a doua lună consecutivă în care electricele încep să recu­pereze teren la nivel european, cu un avans de 2,4% faţă de perioada similară din 2023 şi aproape 125.000 de maşini înregistrate. Pe de altă parte, din cauza unui S1 slab, per total la 10 luni electricele scad cu 4,9%, piaţa euro­peană fiind puternic afectată de decizia Ger­ma­niei de a elimina bonusurile, care au dus la o scădere de 26% a vânzărilor de electrice.

Din cauza deciziilor politice anunţate pes­te noapte, constructorii întâi au investit masiv în electrice, piaţa crescând artificial pe fondul bonusurilor, pentru ca tot peste noap­te politicienii să elimine bonusurile, reducând implicit şi vânzările. Spre exemplu cei de la Ford, după ce au investit la Köln 2 miliarde de euro în producţia de maşini elec­trice, în anul în care uzina ar fi produs la capacitate ridicată, Germania a decis eliminarea ajutorului.

În total, înmatriculările de autotu­ris­me noi în România au crescut în perioada ianua­rie-octombrie 2024 cu 5,4% faţă de perioada similară a anu­lui trecut, până la 127.061 unităţi, în timp ce la nivelul Uniunii Europene nu­mărul înmatriculărilor de maşini noi s-a ma­jorat cu doar 0,7% până la 8.856.195 unităţi.

După primele zece luni din 2024, România continuă să ocupe poziţia 14 în UE raportat la numărul total de înmatriculări de maşini noi, din care 7.943 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică, echivalentul unei scăderi de 33,6% faţă de perioada similară din 2023 si 48.322 unităţi au propulsie hibridă, evoluţie în creştere cu 34,7% an/an.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici