Piaţa auto japoneză a încheiat cea mai slabă lună ianuarie din istorie

Piaţa auto niponă a scăzut în ianuarie cu 28%, la 174.281 autovehicule vândute, cea mai slabă performanţă înregistrată vreodată în Japonia în prima lună a anului, potrivit Asociaţiei locale a dealerilor de automobile.

Urmărește
301 afișări
Imaginea articolului Piaţa auto japoneză a încheiat cea mai slabă lună ianuarie din istorie

Piaţa auto japoneză a încheiat cea mai slabă lună ianuarie din istorie (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vânzările auto în Japonia au avut cea mai puternică scădere înregistrată vreodată în ianuarie, iar numărul de maşini comercializate a atins minimul ultimilor 37 de ani pentru această lună.

Toyota Motor Corp, liderul pieţei auto locale şi, totodată, cel mai mare constructor de autovehicule la nivel global, a raportat o scădere de 23,4% a vânzărilor pe piaţa japoneză.

Ceilalţi constructori importanţi din Japonia, respectiv Nissan, Honda, Mazda şi Mitsubishi au înregistrat, de asemenea, scăderi puternice, cuprinse între 30% şi 54%.

Vânzările de autovehciule importate au coborât, totodată, cu 37,2%.

Industria auto globală se confruntă, asemeni altor sectoare ale economiei, cu scăderea acută a cererii, din cauza crizei financiare şi recesiunii economice, care au redus puternic bugetele de cheltuieli ale consumatorilor.

Cele mai mari concerne auto din lume iau decizii extreme pentru a supravieţui acestei perioade, precum sistarea temporară a activităţii la fabrici, solicitarea sprijinului guvernamental şi derularea unor programe ample de restructurare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici