- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa auto românească a urcat în aprilie 5 poziţii în UE după înmatriculări
Piaţa auto românească a urcat în aprilie cu cinci poziţii în UE după înmatriculările de autoturisme noi, de pe locul 23 (în martie) până pe 18, însă constructorul autohton Dacia a început să înregistreze scăderi în Europa din cauza încheierii programelor "rabla" din mai multe state membre.
Piaţa auto românească a urcat în aprilie 5 poziţii în UE după înmatriculări (Imagine: Adrian Mitrea/Mediafax Foto)
Astfel, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a crescut de la 4.027 în martie la 8.875 în aprilie, cifre care avansează piaţa locală cu cinci locuri în UE faţă de martie, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Cifrele anunţate luni de ACEA au fost prezentate anterior de Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Constantin Stroe, a explicat atunci că evoluţia este rezultatul programului "Rabla".
ULTIMELE ȘTIRI
-
BREAKING NEWS: A demisionat Nicolae Ciucă din funcția de președinte PNL
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Marcel Ciolacu a demisionat de la conducerea PSD. Partidul nu va contesta rezultatele alegerilor prezidenţiale
-
Iohannis nu a primit informări despre ingerinţe externe în alegeri
Comparativ cu luna aprilie a anului trecut, numărul înmatriculărilor din România a scăzut însă cu 19,7%, de la 11.052 la 8.875 de autoturisme, se mai arată în comunicatul ACEA.
La nivelul primelor patru luni ale anului, pe piaţa auto românească s-au înregistrat cu 56% mai puţine înmatriculări de maşini noi decât în acelaşi interval al anului trecut, de la 40.178 la 17.694 de unităţi, aceasta fiind, procentual, cea mai puternică scădere din UE.
În Uniunea Europeană, numărul înmatriculărilor de automobile noi a scăzut în aprilie cu 7,4% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, de la 1,225 milioane la 1,134 milioane de unităţi, după încheierea programelor de subvenţii guvernamentale pentru reînnoirea parcului auto din multe state europene, printre care şi Germania, principala destinaţie de export a Dacia în 2009.
În consecinţă, înmatriculările de maşini "Dacia" noi au scăzut în aprilie cu 15,6% faţă de aprilie 2009, de la 23.528 la 19.848 de automobile, cota de piaţă a constructorului român retrăgându-se de la 1,9% la 1,7%.
În martie, Dacia a înregistrat, potrivit datelor ACEA, o creştere de 61% a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE comparativ cu aceeaşi lună din 2009, de la 19.103 la 30.764 de unităţi, care îi confereau o cotă de piaţă de 1,9%.
Prin contrast, înmatriculările mărcii "Renault", deţinută de grupul francez omonim care controlează şi Dacia, au înregistrat în aprilie o creştere anuală de 15,4%, de la 86.360 la 99.642 de maşini, cota de piaţă urcând astfel de la 7% la 8,8%.
Grupul Renault, care cuprinde mărcile Renault şi Dacia, a consemnat astfel în aprilie un avans total de 8,7% al numărului înmatriculărilor de autoturisme noi în UE, de la 109.888 în aprilie 2009 la 119.490 de unităţi. Cota de piaţă a grupului francez a crescut astfel de la 9% la 10,5%, conferindu-i locul al patrulea în clasamentul constructorilor.
Lider de piaţă a rămas, în mod tradiţional, gigantul german Volkswagen, deşi a înregistrat o scădere de 7,7% a înmatriculărilor, de la 277.915 la 256.476 de automobile noi. Cota de piaţă a VW a coborât însă cu doar 0,1 puncte procentuale faţă de aprilie 2009, la 22,6%.
Pe poziţia a doua se plasează rivalul francez al Renault, PSA Peugeot Citroen, cu 158.113 maşini noi înmatriculate, în urcare cu 1,3%, şi o cotă de piaţă de 13,9%.
Locul al treilea este ocupat de americanii de la Ford, care au consemnat însă o scădere de 13%, de la 123.092 la 107.071 de automobile noi înregistrate.
Renault este urmat în clasamentul constructorilor de Fiat (Italia), General Motors (SUA), BMW (Germania), Toyota (Japonia), respectiv Daimler (Germania). Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a obţinut o creştere de 38,3% a vânzurăilor în UE în aprilie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 22.750 la 31.466 de maşini noi înmatriculate, cota de piaţă a companiei japoneze urcând astfel de la 1,9% la 2,8%.
Astfel, alianţa Renault-Nissan a înregistrat o creştere de 13,8% a înmatriculărilor de maşini noi în UE în aprilie, de la 132.638 la 150.956 de unităţi, cota de piaţă urcând de la 10,9% la 13,3%.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO