- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa auto va ajunge la circa 340.000 de maşini în 2007
Piaţa auto va ajunge în acest an la 330.000 - 340.000 de autovehicule, din care 30.000 - 40.000 vor fi vehicule comerciale, a declarat preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar, care estimează un avans de 10% în 2008.
Piaţa auto va ajunge la circa 340.000 de maşini în 2007
Anul trecut, piaţa totală a ajuns la 297.162 de unităţi, în creştere cu 15,9% faţă de 2005. Vânzările de autoturisme pe piaţa românească au crescut anul trecut cu 18,9%, până la 256.364 unităţi, în principal ca urmare a majorării livrărilor de maşini din import, care au deţinut o cotă de 53,5% din total.
"Avansul pieţei va fi susţinut în următorii ani de creşterea economică semnificativă, cu efecte asupra pieţei auto, aderarea la structurile europene, investiţiile directe, marile afaceri imobiliare şi începerea lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii", a spus Valmar, care deţine şi funcţia de director general al celui mai mare importator general, Porsche România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
El a amintit de asemenea de aportul celor 2,5 milioane de cetăţeni români aflaţi la lucru în străinătate şi care aduc în ţară aproximativ cinci miliarde de euro.
"Producătorii şi importatorii auto s-au adaptat acestei situaţii cu oferte adaptate cererii, cu producţie şi importuri mai mari, dar şi cu modalităţi de finanţare. Peste toate acestea, programul guvernamental de înnoire a parcului auto a reprezentant un important stimulent pentru creşterea volumelor de vânzări", a adăugat Valmar.
Potrivit preşedintelui APIA, o creştere semnificativă a vânzărilor va fi consemnată în acest an la clasele C (compactă) şi D (medie), dar şi la segmentul B (clasa mică), ca urmare a aglomerării accentuate din marile oraşe. Clienţii sunt dispuşi, potrivit lui Valmar, să cumpere, spre deosebire de anii anteriori, maşini mici, de oraş, fără să facă însă rabat de la dotările de securitate şi comfort.
"Pasiunea" pentru SUV-uri se va păstra şi în următorii ani, în special datorită stării precare a infrastructurii, cererea fiind impulsionată şi de varietatea ofertei.
Reprezentantul APIA nu întrevede o saturaţiei a pieţei în viitorul apropiat ca urmare a nivelului redus de motorizare.
"Suntem siguri că nu poate fi vorba despre o saturaţie a pieţei auto în viitorul apropiat. De altfel, România se situează doar înaintea Albaniei ca grad de motorizare, cu un automobil la fiecare patru locuitori, spre deosebire de Austria sau Germania unde există o maşină la doi locuitori. Cât despre infrastructura existentă, este adevărat că dezvoltarea acesteia se face într-un ritm lent, dar suntem convinşi că această situaţie se va schimba. Avem acces la diferite forme de finanţare şi, mai ales, situaţia de pe străzi impune luarea unor măsuri imediate. Primele rezultate se văd deja", a continuat Valmar.
Preşedintele APIA consideră că dealerii auto ar trebui să-şi concentreze investiţiile în acest an şi în 2008 pe îmbunătăţirea serviciilor post-vânzare.
"Cred că ar fi cel mai potrivit pentru dealerii auto să se concentreze, în primul rând, asupra serviciilor, pentru că acestea vor face diferenţa într-o piaţă din ce în ce mai aglomerată. Decizia unui client poate fi influenţată dacă un dealer deschide în fiecare dimineaţă cu 10 minute înaintea concurenţei, spre exemplu. Sau dacă poate oferi o maşină la schimb pe perioada servisării, ori dacă autovehiculul unui client de flotă poate fi reparat peste noapte. Dar pentru toate acestea, pe lângă investiţiile materiale, există investiţiile în personal, ceva mai dificil de realizat în momentul de faţă, datorită lipsei de personal calificat şi a unei anumite mentalităţi", a continuat Valmar.
El a adăugat că intrarea pe piaţa românească a majorităţii constructorilor auto prin reprezentanţe, precum şi preluarea uzinei Daewoo de către Ford, vor conduce la dezvoltarea industriei orizontale.
"Ford, împreună cu Dacia-Renault, vor transforma industria românească într-un pol de interes pentru piaţa auto europeană. Datorită cererii mari pe pieţele internaţionale pentru modelele produse în România, estimăm că majoritatea producţiei celor doi jucători va fi orientată către export. În plus, piaţa va creşte în continuare, deci pentru moment nu am identificat niciun motiv de îngrijorare pentru importatori sau dealeri", a mai spus Valmar.
În primele opt luni, vânzările de autoturisme noi pe piaţa românească au crescut cu 24,9%, faţă de perioada similară a anului trecut, la 204.866 unităţi, potrivit datelor APIA.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO