- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa de carburanţi din România va deveni matură în câţiva zeci de ani
Piaţa de carburanţi din România va deveni matură în câţiva zeci de ani, deşi înregistrează cea mai mare creştere comparativ cu Slovacia şi Ungaria, ţări-cheie ale grupului ungar MOL, a declarat, marţi, vicepreşedintele pe probleme de comunicare al companiei, Szabolcs Ferencz.
Piaţa de carburanţi din România va deveni matură în câţiva zeci de ani
"Comparativ cu Slovacia şi Ungaria, România este singura piaţă care creşte, dar va deveni matură în câteva decade, când va ajunge la nivelul de motorizare al altor state din Uniunea Europeană", a declarat, Szabolcs Ferencz.
Consumul de benzină în România este relativ constant, în timp ce pe segmentul motorinei se înregistrează creşteri. În acest an, vânzările medii pe benzinărie ale MOL România, filiala locală a grupului ungar, au ajuns la patru milioane de litri pe unitate, nivel similar cu cel din Slovacia şi Ungaria.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Alegeri prezidenţiale 2024. Ce arată cele mai recente sondaje publicate. Cine ar putea intra în turul doi
-
Bucureştenii decid viitorul oraşului: Referendum crucial în aceeaşi zi cu alegerile prezidenţiale. Iată ce trebuie să ştii
-
Euro a scăzut la cel mai jos nivel din 2022 din cauză că pieţele se aşteaptă la o nouă scădere de dobândă. Din păcate şi din economia reală vin veşti proaste: sectorul privat din zona euro a scăzut dintr-o dată şi se duce înspre contracţie
Potrivit preşedintelui MOL România, Zsolt Szalay, rata de creştere a pieţei de carburant din România în acest an a fost de două cifre, iar pentru anul viitor estimează un ritm de o cifră. Printre factorii care vor determina această evoluţie, Szalay a enumerat sectorul construcţiilor şi cel al agriculturii, unde se observă scăderi ale consumului.
MOL România estimează că pe termen mediu va ajunge la o cotă de piaţă de 15% pe distribuţia de carburanţi, faţă de nivelul de 12% din acest an.
Oficialii MOL au afirmat că bugetul grupului este elaborat pe un nivel al barilului de petrol de 60-70 dolari, iar criza financiară nu afectează compania şi reprezintă o oportunitate în viitorul apropiat pentru achiziţii.
"Pe timp de criză, investiţiile nu trebuie oprite. România este una dintre cele mai promiţătoare pieţe din zonă", a spus senior vicepresident pe retail al grupului MOL, Laszlo Geszti.
Totodată, MOL România va continua să se extindă pe piaţa românească prin achiziţii de benzinării şi investiţii greenfield.
"Sunt multe benzinării de vânzare în România, dar nu vrem doar să cheltuim bani, ci să avem benzinării tot mai eficiente", a spus Szalay, adăugând că în acest moment preţurile la pompă sunt similare cu cele din luna ianuarie a acestui an.
În acest context, Geszti a adăugat că nu intenţionează să renunţe la investiţii în România. Până în prezent, compania a investit pe piaţa locală 155 de milioane euro în reţeaua de benzinării, fără preţul terenurilor.
Pe de altă parte, MOL România intenţionează să lanseze anul viitor un nou serviciu pentru operatorii de flote auto, respectiv dotarea acestora cu GPS-uri, şi analizează şi oportunitatea de a deschide restaurante în benzinării, la fel ca în Ungaria şi Croţia.
Deocamdată, MOL România are o singură benzinărie unde funcţionează un restaurant, în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO