Piaţa de leasing operaţional ar putea creşte cu 50%

Piaţa de leasing operaţional cu management de flote ar putea creşte în acest an cu 50%, la 30.000 de maşini, pe fondul nevoii de lichidităţi a clienţilor şi a creşterii cererilor pentru sale&lease-back, a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul executiv al Fleet Management Services, Daniel Ivan.

Urmărește
39 afișări
Imaginea articolului Piaţa de leasing operaţional ar putea creşte cu 50%

Piaţa de leasing operaţional ar putea creşte cu 50% (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

"Mă aştept ca piaţa de leasing operaţional cu management de flote incluse să crească în acest an cu 50%, la 30.000 de unităţi, nevoia de cash şi cererile de sale&lease-back fiind elemente care ar putea conduce la acest avans. Pe de altă parte, e mai simplu să-ţi iei maşină în leasing operaţional decât în leasing financiar, procedurile de aprobare fiind mai simple", a afirmat Ivan.

El apreciază că potenţialul pieţei locale este de 200.000-300.000 de maşini, iar în doi-trei ani ar trebui să se atingă prima sută de mii de unităţi în industrie.

"Dacă în Germania sau Franţa, minim 35-40% din flotele companiilor sunt în leasing operaţional, consider că şi la noi există un mare potenţial, dar în continuare e ceva legat de mentalitate, de neîncredere. Factorii de decizie de la companiile româneşti preferă să aibă propriul departament auto şi să-şi achiziţioneze singuri maşinile, în ideea că stăpânesc mai bine procesul, dar îşi disipă eforturile în loc să se concentreze pe activitatea de bază", a spus directorul FMS.

Totuşi, sunt cazuri în care companii mici, cu un parc de 10-20 de maşini, apelează la servicii de management de flotă după ce-şi dau seama că problemele pe care le au de rezolvat cu autovehiculele proprii le ocupă prea mult timp, care ar putea fi folosit pentru dezvoltarea afacerii.

Pe de altă parte, din cauza crizei, multe firme mari şi-au redus parcul auto cu un procentaj cuprins între 5% şi 15%, însă au diminuat şi rulajul maşinilor de la circa 3.000 de kilometri pe lună la 2.000 de kilometri, şi, implicit, consumul de combustibil cu 10-15%.

"În domeniul distribuţiei se resimte cel mai tare reducerea numărului de kilometri parcurşi pe lună, firmele reanalizându-şi rutele. Mai am un client din domeniul petrolier, care este afectat de criză şi şi-a redus puţin numărul de maşini. În schimb, cei din retail se dezvoltă în continuare", a menţionat Ivan.

În ceea ce priveşte întârzierile la plata ratelor lunare, directorul FMS spune că a avut foarte puţine cazuri pe segmentul leasingului operaţional, iar default-urile se ridică la 4-5% din portofoliu.

"Din fericire mi s-au întors maşini care erau spre final de contract şi care au fost relativ uşor de vândut", a afirmat Ivan.

Compania analizează, în ultima perioadă, mult mai atent situaţia clienţilor noi înainte de a încheia un contract, iar din ianuarie-februarie cere în majoritatea cazurilor garanţii băneşti, echivalentul a maxim două-trei rate lunare. Pentru clienţii vechi care au o situaţie bună nu se pune problema garanţiilor, acestea fiind solicitate doar dacă situaţiile lor financiare se deteriorează.

Pe piaţa de leasing operaţional şi management de flote mai activează Sixt New Kopel, ALD Automotive, Arval România, Hertz Lease, Dirent şi LeasePlan, precum şi mai multe societăţi de profil aparţinând companiilor mari de leasing financiar, precum UniCredit Fleet Management sau Porsche Mobility.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici