- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa de leasing va stagna în 2010, în cazul cel mai optimist
Piaţa românească de leasing va atinge anul viitor, în cel mai bun caz, nivelul înregistrat în acest an, estimat la maxim 1,5 miliarde euro, dar s-ar putea situa şi sub acest prag, în funcţie de evoluţia economică, apreciază reprezentanţii companiilor de profil.
Piaţa de leasing va stagna în 2010, în cazul cel mai optimist (Imagine: Mediafax Foto)
"În acest an piaţa de leasing ar putea ajunge la maxim 1,5 miliarde euro, în cel mai fericit caz, iar pentru 2010 ar fi o performanţă să se păstreze nivelul din 2009, dar s-ar putea situa şi mai jos. Nu ştim exact ce se va întâmpla pentru că sunt multe necunoscute la mijloc", a declarat directorul executiv de vânzări al UniCredit Leasing Corporation, Dan Constantinescu.
Asociaţia Societăţilor Financiare - ALB România estimează că piaţa va cumula în acest an 1,25 miliarde euro, în scădere cu 74% faţă de 2008, când a înregistrat un volum al bunurilor finanţate de 4,817 miliarde euro. După primele nouă luni, piaţa ajunsese la 1,07 miliarde euro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu, apreciază că volumele consemnate la nivel naţional în 2007-2008 nu vor mai fi atinse prea curând.
"Ne aşteaptă încă câteva luni cel puţin dramatice, dar poate undeva în a doua parte a anului viitor să apară un nivel de stabilitate şi predictibilitate", spune Mateescu.
Ea a arătat că situaţia grea cu care se confruntă companiile de leasing va continua şi în prima parte a anului 2010, însă evoluţia depinde foarte mult de bugetul statului, de modul cum se colectează taxele şi cum se plătesc datoriile statului către firme.
"Primul lucru important este să existe un buget pe 2010 şi este foarte important ca statul să-şi plătească datoriile", consideră directorul general al BCR Leasing, Claudiu Stănescu.
Mateescu consideră că abordarea companiilor de leasing va fi foarte conservatoare anul viitor, iar în cazurile unde provizioanele sunt mari vor fi necesare majorări de capital.
"Anul 2010 va fi ocupat cu astfel de activităţi. Nu mai este important nivelul de volume, ci să stabilizăm portofoliile", precizează şeful Raiffeisen Leasing.
Constantinescu a menţionat că problema principală a firmelor de leasing în acest an a fost reorientarea de la nişte obiective de dezvoltare a volumelor de vânzări la consolidarea structurilor existente, precum şi concentrarea pe anumite segmente pe care nu le dezvoltaseră până atunci.
"S-a muncit mult, s-a avut în vedere o schimbare dramatică în profilul companiei, dar am reuşit să ne reorganizăm. Cu siguranţă nu eram pregătiţi pentru aceste situaţii, ne-am adaptat din mers, iar uneori am aplicat soluţii improvizate", spune şi Mateescu.
La rândul său, directorul BCR Leasing a afirmat că n-a mai muncit în niciun an la fel de mult ca în 2009 la bugete, scenarii, strategii şi prognoze.
Preşedintele MKB Romexterra Leasing, Cornel Coca-Constantinescu, apreciază că firmele de leasing trebuie să identifice posibilităţile de relansare a pieţei în anul următor, dar şi punctele slabe ale abordărilor precedente.
"Cu siguranţă partea a doua a lui 2010 va fi cea în care semnalele pozitive ale pieţei de leasing vor începe să apară. (…) Pentru întreg anul cred că, dacă reuşim să rămânem la acelaşi nivel cu anul acesta, este foarte bine. În primă fază avem nevoie de stabilitate, apoi discutăm de predictibilitate", a spus Coca-Constantinescu.
El a arătat însă că piaţa de leasing nu a ajuns la gradul de maturitate pe care îl preconizase în urmă cu câţiva ani.
"Piaţa de leasing nu este matură, e dependentă de piaţa auto. O dispersie de investiţiile companiilor de leasing în autovehicule ar fi determinat un echilibru al pieţei de leasing", consideră preşedintele MKB Romexterra Leasing.
Şeful Raiffeisen Leasing apreciază că cele mai mari oportunităţi de finanţare pentru companiile de leasing ar fi investiţiile în infrastructură, prin prisma statului. De asemenea, sectorul medical, agricol, dar şi cel IT au nevoi mari de finanţare şi prezintă un potenţial semnificativ.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO