- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa farmaceutică a crescut în primul trimestru cu 5,6%, la 637 milioane euro - IMS Health
Piaţa farmaceutică şi-a încetinit ritmul de creştere în primul trimestru din acest an şi a înregistrat un avans de 5,6%, de la 603,3 milioane de euro la 637 milioane de euro, pe fondul evoluţiei pozitive a vânzărilor de produse fără prescripţie şi a retailului.
"Piaţa totală a avut o creştere modestă, de 5,6% în euro, pe fondul problemelor de cash flow şi de incertitudine legate de eliberarea în regim compensat", a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al IMS Health România, Corina Ciolan.
În monedă naţională, vânzările de medicamente în primele trei luni din acest an au crescut cu 8,3%, la aproximativ 2,7 miliarde de lei, după ce în intervalul similar din 2010 piaţa a crescut cu 17,3%, ajungând la 2,47 miliarde lei.
În volum, piaţa a crescut cu 5,8%, la aproximativ 133 milioane de unităţi, de la 125,7 milioane de unităţi în intervalul silimar din 2010.
Pe canale de distribuţie, vânzările către farmacii au crescut în primele trei luni ale anului cu 9,2%, la 2,43 miliarde de lei (575,6 milioane de euro), în timp ce canalul de spitale a înregistrat un avans de 0,7% în lei, ajungând la 258,3 milioane de lei. Exprimate în moneda europeană, vânzările către spitale au avut un declin de 1,6%, ridicându-se la 61,4 milioane de euro.
În volum, retailul a crescut cu 7,1%, în timp ce vânzările către spitale s-au redus cu 11%.
Pe segmente, valoarea segmentul produselor cu prescripţie s-a plasat la 2,37 miliarde lei (563,3 milioane euro), în avans cu 7,9%, iar cele fără reţetă au generat 311 milioane lei (73,7 milioane euro), cu 11,3% mai mult faţă de primele trei luni ale anului trecut.
Vânzările de medicamente fără prescpripţie au crescut în volum cu 12,5%, la 36,47 milioane de unităţi, iar produsele fără reţetă au avut un avans de 3,4%, la 96,5 milioane de unităţi.
Pe categorii de produse, cele mai bine vândute medicamente din primele trei luni ale anului au fost produsele adresate afecţiunilor cardiovasculare, care au înregistrat un avans de 5,1%, la 514 milioane de lei.
"Analizând pe clase terapeutice, segmentul cardiovascular şi-a domolit avântul, cu o creştere sub nivelul pieţei, iar suprinzător produsele de oncologie au înregistrat în premieră o scădere de aproape 5% în valoare euro. Cel mai probabil, evoluţia se explică prin disfuncţionalităţile din programele speciale şi plăţile în regim compensat", a spus Ciolan.
Potrivit raportului IMS Health, grupul francez Sanofi-Aventis (inclusiv Zentiva) se află, după primul trimestru din 2011, în topul companiilor, cu vânzări de 245,6 milioane de lei.
Pe următoarele două poziţii se plasează compania elveţiană Hoffman La Roche (fără cooperarea cu Terapia), cu vânzări de 214,7 milioane lei, şi grupul britanic GlaxoSmithKline (inclusiv Europharm), cu încasări de 188,56 milioane de lei.
"Sanofi-Aventis îşi confirmă supremaţia dupa integrarea Zentiva, moment ce i-a diversificat foarte mult portofoliul, iar Hoffman La Roche rămâne pe locul doi şi pierde mai mult teren, dat fiind portofoliul specializat şi sensibil la efectele negative din sub-bugetarea sistemului de sănătate", a precizat Ciolan.
Pe locul patru se regăseşte grupul elveţian Novartis (inclusiv Sandoz) care a înregistrat vânzări de 181 milioane de lei. Acesta este urmat de grupul american Pfizer (inclusiv Wyeth, dar fără cooperarea cu Actavis), cu milioane lei 157,6 milioane de lei, şi de compania americană Merck Sharpe Dohme cu 134,9 milioane de lei.
Următoarele în top sunt compania franceză Servier (inclusiv Egis), cu vânzări de 129,3 milioane de lei, grupul britanic AstraZeneca, cu 120,9 milioane de lei, grupul japonez Daiiki Sankyo - 101,6 milioane de lei, precum şi compania americană Abbott (inclusiv Solvay) - 87,8 milioane de lei.
În eşalonul 11-20 se regăsesc, în ordine, Elli Lily, Krka, Antibiotice, Bayer, Johnson&Johnson, Labormed, Menarini, Reckitt Benckiser, Gedeon Richter, Bristol Myers Squibb.
IMS Health furnizează servicii de cercetare pentru industria farmaceutică şi de servicii medicale. Grupul are activităţi în peste 100 de ţări din lume.
Rapoartele companiei sunt realizate pe baza preţurilor la medicamente la intrarea în farmacii, la preţ de distribuţie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Mişcarea prin care românii ar putea avea un preţ mult mai mic la gaz din 2026. ”Ne-am putea decupla de la acest mecanism”
-
Ion Cristoiu: Despre cum prostea presa poporul român
-
O nouă pandemie nu mai aşteaptă după colţ ci e deja aici. Care este afecţiunea tăcută de care suferă tot mai mulţi români
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO