Piaţa pieselor de schimb auto va creşte în acest an cu până la 5%, la un miliard de euro

Vânzările de piese de schimb auto vor creşte în acest an cu 4-5%, la aproximativ un miliard de euro, evoluţie determinată de ieşirea din garanţie a automobilelor cumpărate în anii 2007-2008, perioadă de boom a pieţei de profil, au declarat miercuri reprezentanţii ADPAR.

Urmărește
120 afișări

"Anul trecut, piaţa pieselor de schimb s-a situat în jurul valorii de 950 de milioane euro, iar în 2011 vânzările vor creşte cu 4-5 procente. Acest avans se datorează în special faptului că anul acesta ies din garanţie maşinile achiziţionate în perioada de boom a pieţei auto", a precizat Dragoş Păduraru, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Distribuitorilor de Piese Auto din România (ADPAR).

Marius Constantinoiu, membru al asociaţiei, susţine că piaţa pieselor de schmb contrafăcute din România este nesemnificativă, contrar afirmaţiilor făcute de unii producători auto prezenţi la nivel local.

"Pe piaţa din România există un aşa-zis monopol al pieselor de schimb. Producărorii auto prezenţi pe piaţă, în speţă Renault, au dezvoltat indirect un monopol pe piaţa pieselor de schimb. În reclame şi în campanii sugerează că piesele realizate de producători independenţi sunt contrafăcute şi îndemnă consumatorii să achiziţioneze doar produse comercializate sub marca constructorului de maşini. Aceste practici sunt interzise în majoritatea ţărilor europene. Piesele producătorilor independenţi sunt componente certificate de organismele abilitate şi echivalează din punct de vedere calitativ cu cele de origine", a spus Constantinoiu.

El a spus că în campaniile constructorului auto sunt menţionate volume exagerate ale prezenţei pieselor contrafacute de pe piaţă, în încercarea de a determina cumpărătorul să achiziţioneze numai componente agreate de companie.

"Piaţa pieselor de schimb contrafăcute reprezintă sub 3% din totalul vânzărilor. Comerţul cu astfel de pieţe se face doar în târguri şi pe stradă, iar cumpărătorul este conştient de ce achiziţionează. Piaţa albă a pieselor este constituită din trei categorii de componente. Cele OEM - piese care echipează maşinile pe liniile de asamblare ale producătorilor auto, care sunt folosite în general la reparaţii în cadrul reţelei de dealeri, piesele OES - realizate de producători independenţi, fabricate atât pentru reţelele de dealeri, cât şi pentru reparatorii independenţi şi cele IAM - realizate de producători independenţi, certificate de organismele abilitate, dar care nu echipează maşiniile produse pe liniile de asamblare. Acestea din urmă reprezintă 45% din totalul vânzărilor, dar sunt băgate de către constructorii auto în aceeaşi oală cu cele contrafăcute pentru a creşte vânzarea componentelor de origine", afirmă reprezentantul ADPAR.

ADPAR reuneşte principalii distribuitori de piese auto din România şi este membră a Federaţiei Internaţionale a Distribuitorilor de Piese Auto - FIGIEFA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici