Piaţa românească a autoturismelor a înregistrat în ianuarie-mai cel mai mare declin din UE, de 49%

Piaţa românească a autoturismelor a înregistrat în perioada ianuarie-mai cel mai abrupt declin din Uniunea Europeană (UE) după numărul înmatriculărilor noi, de 49%, la 26.351 de unităţi, iar constructorul local Dacia a continuat să consemneze în luna mai scăderi la nivelul blocului comunitar.

Urmărește
13 afișări
Imaginea articolului Piaţa românească a autoturismelor a înregistrat în ianuarie-mai cel mai mare declin din UE, de 49%

Piaţa românească a autoturismelor a înregistrat în ianuarie-mai cel mai mare declin din UE, de 49%

În luna mai, piaţa românească a automobilelor destinate pasagerilor a coborât cu 24,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 8.657 de unităţi, nivel care plasează România pe locul 14 în UE, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În aprile, România s-a plasat pe locul 18 în Uniune în funcţie de numărul înmatriculărilor noi de autoturisme.

Cifrele prezentate de ACEA referitoare la situaţia pieţei din România au fost anunţate anterior de Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Înmatriculările noi de autoturisme Dacia au crescut în primele cinci luni, în UE, cu 21,3%, comparativ cu perioada similară din 2009, la 108.505 unităţi. În luna mai, însă, înregistrările au coborât cu 5,4%, la 23.415 de maşini, după un declin de 15,6% în aprilie.

Cota de piaţă a constructorului auto român a avansat de la 1,5% în perioada ianuarie-mai 2009 la 1,8% în primele cinci luni ale acestui an şi a urcat de la 2% în mai 2009 la 2,1% în mai 2010.

La nivelul Uniunii, în primele cinci luni au fost înmatriculate 5.943.096 de autovehicule destinate pasagerilor, în urcare cu 1,9% faţă de intervalul similar al anului trecut. În mai, înmatriculările au scăzut cu 9,3%, la 1.129.508 de maşini.

"Cererea pentru maşini noi din UE a scăzut pentru a doua lună consecutiv în mai, ceea ce reflectă retragerea programelor guvernamentale de sprijin a pieţei auto şi situaţia economică dificilă", se arată în raportul ACEA.

Cea mai mare piaţă auto din Uniune fost, atât în mai, cât şi în primele cinci luni ale acestui an, Germania, cu un nivel al înmatriculărilor noi de 249.708 de unităţi şi, respectiv, 1.179.532 maşini.

Cea mai mare creştere a numărului de înmatriculări a avut-o, în ianuarie-mai, Portugalia (56,3%), iar în luna mai Irlanda (70,6%).

Grupul Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat în perioada ianuarie-mai un avans de 24,9% al numărului de înmatriculări noi, la 623.881 de maşini. În mai, indicatorul a urcat cu 5,9%, la 118.631 maşini. Cota de piaţă a constructorului auto a crescut în primele cinci luni de la 8,6% la 10,5% şi a urcat în mai de la 9% la 10,5%.

Grupul german Volkswagen a fost producătorul auto cu cea mai mare cotă de piaţă din UE, atât în mai, cât şi în intervalul ianuarie-mai, de 22,1% şi, respectiv, 21%. Următoarele locuri sunt ocupate de PSA Peugeot Citroen, Renault şi Ford.

Raportul ACEA nu include date referitoare la Cipru şi Mata.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici