- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Pierderile Tarom au crescut anul trecut cu 41,6%, la 332,5 milioane lei
Tarom a înregistrat anul trecut o pierdere de 332,48 milioane lei (79,97 milioane euro), în creştere cu 41,6% faţă de anul precedent, când operatorul aerian de stat a raportat un rezultat negativ de 234,69 miloane lei.
Pierderile Tarom au crescut anul trecut cu 41,6%, la 332,5 milioane lei (Imagine: Petrica Tanase/Mediafax Foto)
Veniturile companiei au urcat cu 15% şi au ajuns la 1,287 miliarde lei (305,93 milioane euro). În acelaşi timp, cheltuielile au crescut cu 20,8%, de la 1,34 milioane lei la 1,62 miliarde lei.
Cifra de afaceri a urcat cu 13%, de la 811,94 milioane lei la 918,64 milioane lei (218,21 milioane euro).
"Veniturile prognozate nu s-au realizat din cauza menţinerii unui nivel scăzut la tarife, pe care a trebuit să le adaptăm la posibilitatea de cumpărare a pasagerilor", a declarat într-un comunicat directorul general al Tarom, Gabriela Bordea.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Liga Naţiunilor: România - Kosovo 0-0. Meciul este întrerupt. Jucătorii naţionalei Kosovo au părăsit terenul în minutele de prelungire
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Închiderea exerciţiului financiar 2010 s-a soldat cu o majorare cu 29% a cheltuielilor cu combustibilul, impactul acestor costuri asupra rezultatelor financiare de anul trecut fiind de 19 milioane euro, menţionează compania.
Erupţia vulcanului Eyjafjallajokull din Islanda în aprilie 2010 a avut un impact financiar de 4,87 milioane euro asupra companiei Tarom. Un alt factor care a condus la rezultatul financiar actual a fost reprezentat de devalorizarea euro şi a monedei naţionale în raport in raport cu dolarul.
"Pe rutele intraeuropene, toţi operatorii de transport aerian au raportat pierderi în 2010, cauzate de creşterea preţului petrolului şi de numeroasele taxe impuse companiilor aeriene de către guvernele mai multor ţări europene", potrivit Tarom.
În pofida pierderilor înregistrare, numărul pasagerilor transportaţi a urcat cu 23,6%, de la 1,771 milioane călători la 2,191 milioane de pasageri, iar cota de piaţă a ajuns la 22,4%, faţă de 19,7% în 2009.
"Este important de precizat că această creştere a numărului de pasageri s-a realizat în condiţiile în care nivelul pieţei de aviaţie în România a crescut cu doar 9,45%", se arată în comunicat.
Gradul de încărcare a curselor a fost de 62%, cu 6 puncte procentuale mai mult faţă de 2009, luna august 2010 fiind cea mai buna lună din ultimul deceniu din punct de vedere al numărului de pasageri transportaţi, respectiv 234.066 de pasageri.
Totodată, numărul salariaţilor companiei a scăzut cu 118 persoane, de la 2.486 la 2.368 angajaţi anul trecut, ceea ce a dus la o scădere a cheltuielilor cu personalul de 9,434 milioane lei. În prezent, numărul angajaţilor este de 2.307.
În acelaşi timp, salariul mediu net s-a redus cu 5%, de la 3.486 lei la 3.314 lei.
Operatorul aerian precizează că doar cifrele exprimate în lei sunt auditate. Contabilitatea în euro se realizează după standardul contabil IFRS, iar cifrele rezultate pot fi diferite de cele prezentate. Transformarea cifrelor din lei în euro la un curs mediu, de 4,2099 lei pentru un euro are scopul de a da o imagine mai clară a acestor rezultate financiare.
Rezultate financiare corespunzătoare anului 2009 au fost preluate de pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Pentru acest an, operatorul intenţionează să crească veniturile prin optimizarea sistemului de revenue management în vederea maximizării veniturilor pe cursă, realizarea unui portofoliu de servicii conexe, cum ar fi servicii de cazare sau închiriere maşini, începerea unor proiecte de eficientizare a activităţii de cargo şi a serviciilor de handling de mărfuri şi prin accelerarea recuperării creanţelor.
Alte măsuri vizează dislocarea a două aeronave Boeing 737-800 din programul de curse regulate şi alocarea acestora pentru închiriere curse charter de către agenţii de turism de pe piaţa din România, stabilirea de criterii de performanţă pentru reprezentanţii Tarom şi agenţii generali de vânzări din străinatate şi transformarea unor activităţi proprii în centre de profit.
Pentru scăderea cheltuielilor din acest an, compania vrea să reducă personalul cu 5% prin retrageri voluntare cu pachete compensatorii, implementarea unor operaţiuni de hedging pentru combustibil şi pentru operaţiunile de schimb valutar cu efect de conservare a riscurilor de creştere a preţului petrolului şi a evoluţiei cursului de schimb.
De asemenea, vor fi descentralizate activităţile de fundamentare şi execuţie bugetară la nivelul direcţiilor pentru creşterea responsabilizării factorilor de decizie şi atingerea ţintelor de buget.
Tarom este una din companiile monitorizate prin acordul cu FMI, Guvernul angajându-se în discuţiile cu insituţia financiară că va ceda 20% din acţiunile companiei prin listare la Bursă sau prin vânzarea pachetului unui investitor strategic.
Astfel, autorităţile române vor selecta un consultant juridic şi o bancă de investiţii pentru a administra oferta publică iniţială. Totodată, Guvernul s-a angajat să selecteze până la finele lunii noiembrie management privat la Tarom.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 23:17
-
ieri, 22:59