- Home
- Economic
- PARIS, (23.09.2014, 16:58)
- Luminiţa Bogdan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piloţii Air France ies în stradă, pe fondul impasului în negocierile pentru încetarea grevei
Impasul din cadrul companiei Air France cu privire la proiectul de dezvoltare a filialei low-cost Transavia continua marţi, activitatea aeroporturilor fiind în continuare afectată în cea de-a noua zi a grevei piloţilor, care au ieşit pentru prima oară în stradă.
Urmărește
103 afișări
Piloţii Air France ies în stradă, pe fondul impasului în negocierile pentru încetarea grevei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Pentru prima oară de la începutul grevei, piloţii au participat marţi, în uniforme, la un protest, în apropiere de sediul Adunării Naţionale (Parlamentul) de la Paris.
În acest context, Air France prevede să asigure aproape jumătate din zboruri (48%), un procent uşor crescut faţă de situaţia înregistrată în cursul zilei de luni. Conducerea companiei a estimat o rată a greviştilor de 57 la sută, în scădere cu participarea înregistrată luni (65 la sută).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
-
FSB susţine că a dejucat comploturile ucrainene de a ucide ofiţeri de rang înalt
-
China va construi cel mai mare baraj hidroenergetic din lume în Tibet
-
Un mare producător de maşini donează un milion de dolari pentru inaugurarea lui Donald Trump la Casa Albă
De la 15 septembrie, mai mult de jumătate dintre avioanele companiei sunt blocate la sol. Aceasta este cea mai lungă grevă, din 1998.
Premierul Manuel Valls a făcut, marţi, un nou apel la înceterea grevei. "Această grevă nu are niciun motiv, dăunează imaginii Franţei şi reprezintă un real pericol pentru companie", a declarat el, cerându-le piloţilor să "analizeze propunerile lansate de conducerea" Air France.
Statul francez deţine aproape 16% din acţiuni în cadrul grupului franco-olandez Air-France KLM.
O soluţie pentru depăşirea crizei părea să se contureze luni, însă anunţul transmis sindicatelor de directorul Air-France-KLM, Alexandre de Juniac, privind suspendarea până în decembrie a proiectului de dezvoltare în Europa a filialei low-cost Transavia, nu a fost aprobat de piloţi.
În urma acestei "ultime propuneri" a conducerii, piloţii grevişti şi-au înăsprit tonul şi au cerut suspendarea totală a proiectului Transavia Europe. Sindicatul SNPL AF Alpa, din care fac parte manjoritatea piloţilor Air France, a anunţat că propunerea nu reprezintă nicio garanţie cu privire la riscurile de "dumping social" în interiorul grupului.
Directorul Air-France-KLM, Alexandre de Juniac, a subliniat, luni seară, miza proiectului şi a reafirmat că "nicio companie nu este eternă". "Am propus piloţilor suspendarea proiectului până la sfârşitul anului, pentru a lăsa timp discuţiilor, negocierilor", a declarat de Juniac. "Dacă nu ajungem la un dialog şi la un acord profitabil pentru ambele părţi, vom fi nevoiţi să ne oprim", a adăugat el.
Dezvoltarea filialei low-cost în Europa îngrijorează sindicatele, care cer un contract unic pentru piloţii din cadrul grupului, indiferent de marcă (Air France, Transavia sau Hop) în vederea securizării locurilor de muncă în Franţa.
Pe de altă parte, greva "provoacă pierderi care ajung la 20 de milioane de euro pe zi", potrivit conducerii Air France.
La rândul său, sindicatul naţional al agenţiilor de voiaj (Snav) a evaluat la aproape cinci milioane de euro costurile suplimentare provocate de suspendarea a mai mult de jumătate din traficul Air France, în prima săptămână de grevă. "La momentul potrivit, Snav va cere Air France compensaţii pentru aceste pierderi", a avertizat sindicatul.
Citește pe alephnews.ro: Trump explodează pe Truth Social. Președintele ales le spune celor 37 de persoane cu pedepse comutate de Biden să „se ducă dracului” de Crăciun
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe