Plăţile online prin card bancar au crescut cu 38% anul trecut

Comerţul electronic cu plata online prin card a crescut cu 38% în 2010, la 127,8 milioane de euro, în timp ce numărul de tranzacţii procesate a avansat cu 82%, fiind înregistrate 2,26 milioane de tranzacţii, conform datelor furnizate de Romcard.

Urmărește
41 afișări
Imaginea articolului Plăţile online prin card bancar au crescut cu 38% anul trecut

Plăţile online prin card bancar au crescut cu 38% anul trecut (Imagine: Mediafax Foto)

La nivelul anului 2009, ritmul de creştere a comerţului electronic cu plata online a fost de 75%, la 92,8 milioane euro.

În perioada analizată, prin sistemul ePayment, administrat de GeCAD ePayment International, au fost procesate 2,08 milioane de tranzacţii în valoare de 121 de milioane de euro, se arată într-un comunicat GeCAD ePayment remis MEDIAFAX.

"Piaţa de comerţ electronic a intrat în etapa de maturizare, caracterizată printr-un ritm moderat de creştere, diversificarea produselor şi serviciilor oferite online şi creşterea numărului de cumpărători care aleg plata online cu cardul. Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianţi pe piaţă, care au căutat atât extinderea businessului în mediul online, cât şi soluţii mai avantajoase la costuri mai mici. Cumpărătorii, pe de altă parte, au fost foarte receptivi la promoţii şi reduceri de preţ, astfel încât campaniile cu concept clar şi implementare eficientă au reuşit să atragă plătitori din offline în online", a declarat directorul general al GeCAD ePayment, Daniel Nicolescu.

În 2010, în sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 58 de euro, în scădere faţă de valoarea înregistrată în 2009, de 79 de euro.

"Industriile în care s-au procesat cele mai multe tranzacţii online au fost: telecomunicaţiile, turismul, plata utilităţilor, serviciile, retailul si divertismentul", se precizează în comunicat.

Lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost: mai - 210.000 de tranzacţii, generate în special de cumpărătorii care au achiziţionat pachete de vacanţă pentru sezonul estival şi decembrie - 205.000 de tranzacţii, majoritatea reprezentând cumpărături făcute cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

"În prima parte a lui 2010, volumul tranzacţiilor a continuat tendinţa crescătoare din 2009. În iunie, iulie şi august s-a înregistrat o diminuare a volumului tranzacţionat cu 15-25% faţă de lunile precedente, evoluţie care s-a datorat mai degrabă unor circumstanţe conjuncturale decât crizei economice", a declarat directorul general al Romcard, Marian Mitroi.

Începând cu septembrie, tendinţa ascendentă a fost reluată, volumele tranzacţionate ajungând la cotele atinse în prima parte a anului.

"Evoluţia încurajatoare din ultimele patru luni ne determină să avem o perspectivă optimistă pentru 2011, când estimăm o creştere cu 30% faţă de 2010 a volumului tranzacţiilor ecommerce", a mai spus Mitroi.

Pentru 2011, estimările GeCAD ePayment indică aceeaşi tendinţă ascendentă şi ritm de creştere ca şi în 2010.

"Pe piaţă se vor impune comercianţii online care se diferenţiază atât prin preţ, dar mai ales prin pachetele de produse şi servicii oferite. De asemenea, magazinele online se vor diferenţia din ce în ce mai mult faţă de cele tradiţionale prin introducerea de produse noi, specializate sau de nişă, în contextul în care vor fi favorizate atât de avantajul proximităţii - la un click distanţă de cumpărător, cât şi de costurile reduse de stocare si prezentare a produselor", se arată în comunicat.

GeCAD ePayment International este furnizor de soluţii de comerţ electronic.

Compania dezvoltă soluţia proprietară ePayment, dedicată exclusiv companiilor care deţin sau doresc să îşi deschidă o afacere online în România.

RomCard este procesatorul de tranzacţii cu carduri în România, a implementat cu succes tehnologia 3DSecure integrând-o în sistemul său de procesare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici