„Economia în primul rând”, noul „imn” al lui Erdogan, nu produce rezultatele scontate. La două luni de la victoria în alegerile prezidenţiale, inflaţia a crescut în dramatic în mandatul „Împăratului”.
Potrivit datelor Institutului Turc de Statistică (TÜİK) de astăzi, 3 august, rata anuală a inflaţiei a crescut de la 38,2% în iunie la 47,83% în iulie. Preţurile de consum au crescut cu 9,49%, faţă de iunie. Criza economică în ţară a mărit vizibil decalajul economic şi social, în special în metropola de pe Bosfor, consideră analiştii economici.
Sub conducerea lui Erkan, noul guvernator al Băncii Centrale, instituţia monetară turcă stabilise o creştere a dobânzilor, de la 8,5 la 15%, cu scopul de a contracara creşterea inflaţiei.
Potrivit Institutului de Statistică din Turcia (Tüik), preţurile de consum au crescut cu 31%. Costurile de transport au crescut cu 17,8% din iunie, în timp ce creşterea lunară a preţurilor serviciilor de sănătate a fost de 13,6%. Creşterile afectează toate sectoarele, de la restaurante la hoteluri, de la preţurile băuturilor alcoolice la produsele din tutun.
Următoarea provocare electorală pentru Erdogan sunt alegerile administrative din 2024.