- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.09.2013, 11:39)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta: Linia de metrou Gara de Nord-Aeroport, doar după finalizarea lucrărilor la alte tronsoane
Proiectul Magistralei 6 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, va fi finalizat doar după ce autorităţile vor încheia lucrările la tronsonul Drumul Taberei-Universitate şi linia spre Lacul Străuleşti, a declarat premierul Victor Ponta.
Urmărește
336 afișări
Ponta: Linia de metrou Gara de Nord-Aeroport, doar după finalizarea lucrărilor la alte tronsoane (Imagine: Alexandru Solomon/Mediafax Foto)
"Problema este că dacă începem zece proiecte şi nu terminăm niciunul, asta este cea mai rea variantă. Noi ne-am trezit că săpături trei metri la Magistrala 5 şi niciun ban, cu studiul de fezabilitate şi niciun ban pentru aeroport, cu toate lucrurile începute câte un pic şi nimic terminat. Haideţi să ne concentrăm să terminăm ăsta (Magistrala 5-n.r.), să terminăm Străuleştiul şi după aceea o să facem şi drumul spre aeroport", a spus Ponta, aflat pe şantierul Magistralei 5.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a întâlnit luni, la sediul ministerului, cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discuţiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, început în 1999 şi care, începând din 2010, beneficiază de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un împrumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat României.
După întâlnire a fost transmis un comunicat în care ministrul afirmă că doreşte continuarea construcţiei Magistralei 6 de metrou, care să lege reţeaua existentă cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea că este prea scump şi nu este justificat de traficul existent.
Ministrul Transporturilor a precizat că susţine construcţia acestei magistrale şi chiar posibilitatea dezvoltării unor staţii multimodale de tren şi metrou pentru cele două extreme, la Gara de Nord şi la Aeroportul Henri Coandă.
"Ne dorim să continue proiectul de construcţie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta în cadrul Guvernului pentru a identifica soluţii de finanţare care să susţină proiectul alături de împrumutul de la partenerii niponi", a declarat Mănescu, citată într-un comunicat al ministerului.
Ambasadorul Japoniei la Bucureşti a menţionat că, în perioada următoare, Guvernul Japoniei aşteaptă o scrisoare din partea Guvernului României cu privire la soluţiile avute în vedere pentru continuarea proiectului. Ulterior, Guvernul Japoniei vizează demararea unor discuţii pe tema soluţiilor alternative de finanţare, se spune în comunicat.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat în iulie că această investiţie este una "uriaşă" şi nu este justificată de traficul existent, urmând să propună în loc un proiect suprateran mai ieftin.
Întrebat în luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea că acest tronson se află în stadiul de proiectare, fiind vizată atragerea de fonduri europene pentru finanţarea lucrărilor.
Administratorul reţelei de metrou a lansat în mai 2012 anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia Magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.
Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe