- Home
- Economic
- MIOVENI, (04.12.2012, 19:05)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta: Programul Operaţional Sectorial Transporturi va fi deblocat, acceptând corecţii financiare şi amendă
Premierul Victor Ponta a declarat, marţi, la Mioveni, că Programul Operaţional Sectorial (POS) Transporturi în care este inclusă realizarea tronsonului de autostradă Nădlac-Arad va fi deblocat, însă România va trebui să accepte corecţii financiare şi să plătească amendă.
Urmărește
308 afișări
Ponta: Programul Operaţional Sectorial Transporturi va fi deblocat, acceptând corecţii financiare şi amendă (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)
"Ceea ce este foarte rău este faptul că, pornind de la acest proiect, POS Transporturi a fost suspendat. Îl vom debloca, acceptând însă corecţii financiare, ca şi la celelalte programe deblocate.(...) Greşelile făcute de doamna ministru care a aprobat proiectul şi mai departe de toţi ceilalţi implicaţi ne costă, deocamdată, 20 de milioane de euro şi un program suspendat. Îl deblocăm, plătim amenda şi mergem mai departe, dar e bine să ştim", a declarat, marţi, premierul Victor Ponta, la Mioveni, judeţul Argeş.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Primul-ministru a mai precizat că se vor rezilia contractele de execuţie şi în cazul altor proiecte finanţate cu bani europeni dacă se vor constata nereguli.
"Rezilierea contractului privind Nădlac-Arad, finanţat din Programul Operaţional Sectorial Transporturi, s-a făcut pe baza constatărilor Direcţiei de Luptă Antifraudă, transmise mai departe către DNA, motiv pentru care directorul general al CNADNR a luat această măsură. Dacă există orice altă suspiciune pentru orice alt program se va proceda în acelaşi mod", a conchis Victor Ponta.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat recent contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache (n.r. - arestat preventiv, duminică, de Tribunalul Bucureşti, pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad, delapidare, fals în înscrisuri şi spălare de bani), motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.
La mijlocul lunii noiembrie, Victor Ponta o acuza pe fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu că este vinovată de blocarea POS Transporturi, prin "acordarea în mod ilegal" a contractului pentru autostrada Nădlac-Arad.
La începutul lunii noiembrie, premierul Ponta anunţa, confirmând informaţiile transmise anterior de MEDIAFAX, că proiectul de construcţie a autostrăzii Arad-Nădlac, finanţat şi de Uniunea Europeană, a fost licitat în condiţii considerate de Comisia Europeană ca fiind greşite şi că din acest motiv este posibilă rezilierea contractului şi organizarea unei noi licitaţii.
MEDIAFAX a anunţat încă din luna iulie că oficialii Comisiei Europene pregătesc o scrisoare de întrerupere a uneia din plăţile solicitate de către CNADNR pentru un contract de construcţie a autostrăzii Arad-Nădlac în contextul în care au fost identificate "iregularităţi şi suspiciuni de fraudă".
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.
Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.
Cine te reprezintă? Află totul despre politicienii aflaţi în funcţii publice!
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe