- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (22.07.2014, 19:51)
- Alexandru Moise
Ponta: Proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov va fi inaugurat de altcineva când va fi gata
Proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov rămâne unul strategic pentru România şi în prezent este în negociere, a declarat, marţi, premierul Victor Ponta, adăugând că este convins că "altcineva" va inaugura tronsonul rutier atunci când va fi finalizat.
Urmărește
1479 afișări
Ponta: Proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov va fi inaugurat de altcineva când va fi gata (Imagine: Adi Piclisan/ Mediafax Foto)
Şeful Executivului a prezentat, la Palatul Victoria, unui bilanţ după doi ani şi jumătate de guvernare, documentul fiind intitulat: "Bătălia pentru economie.12 progrese majore faţă de guvernarea Băsescu-PDL", material care include şi referiri la construcţia de autostrăzi.
Întrebat de jurnalişti dacă tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, unul dintre obiectivele sale asumate, mai este de actualitate, premierul a răspuns că acesta este unul strategic şi se află "în negocieri."
"Eu cred că proiectul Comarnic-Braşov este în continuare un proiect strategic pentru România şi evident că îl va inaugura altcineva atunci când va fi gata", a spus Ponta.
La începutul lunii iulie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a transmis MEDIAFAX că în prezent sunt în desfăşurare activităţile prealabile semnării contractelor de finanţare şi al celui de concesiune pentru autostrada Comarnic - Braşov şi preciza că obţinerea finanţării pentru un proiect de acest tip presupune "un proces laborios", cu multe etape, fără să mai avanseze însă un termen legat de această lucrare.
Cel mai recent termen anunţat de autorităţi pentru semnarea acestui contract a fost luna iunie, iar premierul Ponta asigura că autostrada Comarnic-Braşov, în lungime de 53 kilometri, va fi finalizată în 2017.
În februarie 2013, Ponta, lider al PSD, susţinea că nu va mai candida la următoarele alegeri parlamentare, în 2016, dacă autostrada Comarnic-Braşov nu va fi executată până la acel moment.
În materialul prezentat la Guvern se mai afirmă că în 2012-2013 au fost inauguraţi 254 kilometri de autostradă, comparativ cu 102 kilometri daţi în folosinţă în perioada 2009-sfârşitul anului 2011, iar în 2014 şi 2015 vor fi deschişi traficului alţi 154 kilometri.
Întrebat de jurnalişti câţi kilometri de autostradă au fost construiţi efectiv în timpul guvernării sale, trecând prin toate fazele de studii de fezabilitate, proiectare, licitaţie şi construcţie, Ponta nu a răspuns explicit.
"Vreau să explic încă o dată: România construieşte autostrăzi în special din fonduri europene cofinanţate. Programul Operaţional Sectorial Transporturi a fost blocat în urma auditurilor realizate în noiembrie 2011 şi, din acel moment, noi am reuşit, în cele mai multe dintre cazuri, nu doar să deblocăm Programul Operaţional Sectorial, dar să şi relansăm acele sectoare licitate şi blocate din alte motive. Exemplul cel mai clar este al segmentelor Nădlac-Arad, în care lotul 1 a fost câştigat de firma Romstrade intrată în dificultăţi în urma problemelor judiciare, iar lotul 2 de firma Alpine, care a intrat în insolvenţă. Ambele au fost relicitate, lotul 1 este finalizat în acest an, lotul 2 este în procedură", a spus Ponta, fără alte detalii la întrebările repetate ale presei privind numărul de kilometri construiţi efectiv de actualul Guvern.
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Povestea omului care după ce a preluat afacerea familiei ce avea probleme uriaşe a decis să folosească ultimii bani pentru a cumpăra ceva ce nimieni nu voia. Unde a ajuns el acum?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Teofan Sasca, băiatul unui preot din Botoșani, muncește pe tractor și face senzație pe Youtube
CANCAN.RO
Cu cât se vinde o singură felie de pizza în Aeroportul Otopeni acum, în 2025. Românii au crezut că este o eroare
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:54
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1066. Ucraina modifică sistemul de recrutare pentru a atrage tinerii între 18 şi 25 de ani / Explozii la Kiev în timpul unui raid aerian / Incendiu la o rafinărie de petrol din regiunea Ryazan din Rusia / Coreea de Sud suspectează trimiterea de noi trupe nord-coreene în Rusia / Putin e pregătit să discute cu Trump
-
astăzi, 22:53
Incendiu puternic în Crevedia. Autorităţile au emis mesaj Ro-Alert