Ţările de Jos sunt în continuare cea mai mare piaţă pentru transportul maritim de marfă din UE, porturile Rotterdam, Amsterdam şi Zeeland acumulând 565 milioane tone de mărfuri tranzitate (+9 mil tone fată de 2021), ceea ce reprezintă 16% din volumul total înregistrat în UE.
Cel mai mare port european a rămas şi în 2022 Rotterdam (427 mil.tone), urmat de Antwerpen-Bruges din Belgia (254 mil.) şi Hamburg din Germania (103 mil.), toate situate la Marea Nordului. Cele trei porturi au generat o cincime din transportul total maritim de măruri din Europa.
Deşi sectorul şi-a revenit anul trecut în general, după pandemia Covid, au fost şi porturi maritime care s-au confruntat cu scăderi ale traficului de mărfuri. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de Piraeus (-8.8%), urmat de Bremerhaven din Germania (-8.6%) şi Valencia din Spania (-7.1%).
La nivelul UE, traficul maritim de mărfuri a crescut anul trecut cu 0,8%, la 3,4 mld.tone, după ce pandemia a cauzat o scădere de 7,3% în 2020, urmată de un plus de 4% în 2021, scrie Ziarul Financiar.