- Home
- Economic
- (09.04.2024, 18:22)
- Iulian Moşneagu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Porturile europene se transformă în "parcuri auto" pe măsură ce importurile de maşini din China au crescut
Vehiculele importate se îngrămădesc în porturile europene, transformându-le în "parcuri auto", în timp ce producătorii şi distribuitorii de automobile se confruntă cu o încetinire a vânzărilor şi cu blocaje logistice, inclusiv cu lipsa şoferilor de tir, relatează Financial Times.
Urmărește
15713 afișări
Directorii din porturi şi din industria auto au indicat acumularea de maşini electrice chineze drept una dintre principalele cauze ale problemei, unele companii rezervând sloturi de livrare fără a comanda transportul ulterior. În alte cazuri, producătorii de automobile se străduiesc să comande camioane din cauza lipsei de şoferi şi de echipamente pentru a muta vehiculele mai departe, scrie Financial Times.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Prima prelevare de organe la Spitalul Grigore Alexandrescu de la o tânără aflată în moarte cerebrală
"Distribuitorii de maşini folosesc din ce în ce mai mult parcările din port ca depozit. În loc să stocheze maşinile la dealeri, acestea sunt colectate la terminalul auto", a transmis Portul Anvers-Bruges, al cărui port din Zeebrugge este cel mai aglomerat port din Europa pentru importurile de maşini. "Toate marile porturi auto" se confruntă cu aglomeraţie, a adăugat portul, fără a preciza originea vehiculelor.
Unii directori din industria auto au declarat că producătorii chinezi de automobile nu îşi vând vehiculele în Europa atât de repede pe cât se aşteptau, ceea ce a contribuit în mare măsură la aglomeraţia din porturile din regiune.
"Producătorii chinezi de vehicule electrice folosesc porturile ca pe nişte parcări", a declarat un manager al lanţului de aprovizionare auto.
"Este un haos", a declarat o altă persoană care a fost informată despre situaţie.
Unele vehicule electrice chinezeşti au stat în porturile europene timp de până la 18 luni.
Situaţia din porturi vine în contextul în care mulţi dintre producătorii auto din China, precum BYD, Great Wall, Chery şi SAIC, plănuiesc să exporte mai multe maşini în Europa, atât pentru a-şi menţine în funcţiune fabricile din China, cât şi pentru a profita de apetitul regiunii pentru automobilele electrice.
Exporturile de automobile din China în 2023 au fost cu 58% mai mari decât în anul precedent, ceea ce a determinat o remodelare semnificativă a pieţei auto. În primele două luni ale acestui an, principalele destinaţii de export ale maşinilor chinezeşti au fost Belgia, Regatul Unit, Germania şi Olanda.
Multe dintre grupurile chinezeşti se confruntă cu provocări logistice, au declarat directorii din industria auto. "Lipsa camioanelor" este o "problemă foarte frecventă", a declarat o persoană familiarizată cu situaţia, care a adăugat că multe vehicule au fost "rezervate de Tesla".
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe