Povestea unui tânăr român care a vrut să câştige o mie de euro într-o oră din listarea Facebook

Listarea Facebook pe bursa americană Nasdaq este cea mai proastă ofertă publică iniţială (IPO) de anvergură din ultimii 10 ani. Acţiunile cu indicativul FB au pierdut 13,1% din valoare în primele cinci şedinţe de tranzacţionare, faţă de o creştere de 45,4% în cazul acţiunilor Visa, în acelaşi interval de cinci zile de tranzacţionare de la listarea pe piaţa bursieră, scrie Bloomberg.

Urmărește
1663 afișări
Imaginea articolului Povestea unui tânăr român care a vrut să câştige o mie de euro într-o oră din listarea Facebook

Povestea unui tânăr român care a vrut să câştige o mie de euro într-o oră din listarea Facebook (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Eşecul listării Facebook, care i-a făcut miliardari sau milionari pe şefii companiei şi pe mulţi dintre angajaţii ei, este acum subiectul unor investigaţii privind furnizarea de informaţii privilegiate anumitor investitori. Nici Senatul american nu a trecut cu vederea aceste acuzaţii şi va alcătui o comisie specială care să ancheteze acest caz.

Printre sutele de mii de astfel de investitori se numără şi câteva sute, poate chiar o mie, de români, după cum susţin unele firme de brokeraj. Unul dintre ei a acceptat să povestească felul în care a ajuns să investească în gigantul IT dar şi felul în care a ajuns să piardă salariul său pe aproape două luni mizând pe succesul Facebook pe bursa americană Nasdaq.

Gândul vă prezintă povestea lui Mihai, 26 de ani, care a vrut să facă "o mie de euro într-o oră" şi a ajuns să piardă aproape 1.000 de euro în două zile. Ca sute de mii de alţi investitori mici, poate, Mihai a încercat să facă profit de pe urma listării publice iniţiale care se anunţa a fi un succes izbitor.

Citeşte mai mult pe www.gandul.info

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici