Poziţia MOL: staţia din Beiuş are propria strategie peste care compania nu poate interveni
Prin intermediul unui comunicat de presă, MOL România anunţă că se delimitează de orice practică anticoncurenţială şi de orice informaţii care ar putea genera panică în rândul populaţiei.
Totodată, reprezentanţii companiei explică faptul că nu poate interveni peste strategia economică a staţiilor partenere, precum cea din Beiuş.
„În România, MOL are două modele de operare, staţiile proprii şi staţiile MOL Partener, în regim de franciză, care vând carburanţi MOL (au statutul de competitori direcţi pentru staţiile proprii) şi au o politică comercială proprie, în care MOL nu intervine, conform normelor legale în vigoare. Aşa se explică situaţia preţului practicat în staţia MOL Partener din Beiuş şi care, de altfel, nu a fost una singulară, mai multe staţii aparţinând şi altor companii cu acelaşi profil, având o practică asemănătoare. Astfel, reţeaua MOL România nu are control asupra preţurilor practicate de staţia din Beiuş sau de ceilalţi parteneri-franciză”, au transmis joi, reprezentanţii MOL România Petroleum Products SRL.
O fotografie cu o staţie partener Mol din Beiuş care a afişat preţul de 11,1 lei/litru la benzină şi la motorină, a stârnit panică printre şoferi. Aceştia au luat cu asalt staţiile de carburant din întreaga ţară formând cozi uriaşe.