- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Prada a atras 2,1 mld. dolari prin IPO la Hong Kong, sub ţintă, din cauza prudenţei investitorilor
Casa italiană de modă Prada a atras vineri 2,1 miliarde dolari prin oferta publică iniţială derulată la bursa de la Hong Kong, reducând preţul final al plasamentului cu aproape 20%, după reticenţa investitorilor cauzată de evaluarea prea mare atribuită companiei şi de evoluţia slabă a pieţelor.
Producătorul de articole vestimentare şi accesorii de lux a efectuat cea mai mare ofertă publică iniţială (IPO) din acest an de la Hong Kong la cel mai mic preţ din intervalul estimat în prospect, revizuit anterior în scădere, au declarat vineri pentru Reuters surse apropiate situaţiei.
Decizia Prada de a efectua operaţiunea la cel mai mic preţ survine debutului modest al producătorului de genţi de voiaj şi valize Samsonite, care a închis joi, în prima zi de tranzacţionare la Hong Kong, în scădere cu 8%, după o ofertă publică iniţială derulată săptămâna trecută tot la cel mai scăzut preţ din prospect.
Dintre ofertele publice iniţiale mari efectuate în Asia în acest an, doar MGM China a înregistrat o creştere a acţiunilor în prima zi de tranzacţionare, reflectând prudenţa investitorilor pe fondul perioadei slabe prin care trec pieţele internaţionale de capital, afectate de temerile legate de încetinirea revenirii economiei globale, de criza datoriilor de stat din Europa şi de impasul din Congresul Statelor Unite privind creşterea plafonului datoriei de stat. Bursa din Hong Kong a crescut în numai o şedinţă din ultimele 12.
Prada ţintea atragerea a 2,6 miliarde de dolari din piaţă prin IPO. Compania şi acţionarii săi Prada Holding BV şi Intesa Sanpaolo au vândut 423,3 milioane de acţiuni, la un preţ care evaluează valoarea de piaţă a casei de modă la 13 miliarde de dolari.
Chiar şi la un preţ redus, listarea Prada este cea mai mare ofertă publică iniţială din Hong Kong din acest an, depăşind cele 1,9 miliarde de dolari atrase în luna mai de Shanghai Pharmaceuticals.
Marii retaileri de renume mondial, precum Prada şi Samsonite, sunt interesaţi de listarea la Hong Kong pentru a-şi populariza brandurile pe piaţa chineză, unde se estimează creşterea consumului de bunuri de lux cu 18% pe an până în 2015, la 27,5 miliarde de dolari, de la circa 12,2 miliarde de dolari în 2010.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 18:33
-
astăzi, 18:33
Iranul sprijină Libanul în negocierile de încetare a focului şi caută să pună capăt „problemelor”