Prefectul de Constanţa spune că vinovat de rezilierea contractului cu firma Colas este CJ

Prefectul de Constanţa, Claudiu Palaz, susţine că vinovat pentru rezilierea contractului cu firma Colas pentru lucrările la tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia este Consiliul Judeţean, în replică reprezentanţii CJ spun că acuzaţiile sunt nefondate, iar motivul ar fi întârzierea exproprierilor

Urmărește
7 afișări

Prefectul judeţului Constanţa, Claudiu Palaz, susţine că dacă certificatul de urbanism ar fi fost eliberat la timp de către Consiliul Judeţean, probabil că nu ar mai fi fost reziliat contractul cu firma Colas, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Dacă probabil se dădea certificatul de urbanism din timp, firma franceză putea să-şi facă lucrul la timp şi probabil nu se ajungea la situaţia asta. Deci, e o dovadă clară că preşedintele Consiliului Judeţean este vinovat deoarece primul lucru de care s-a plâns firma franceză a fost că nu i se dă certificatul, nu s-a plâns de relaţia contractuală cu ministerul", a spus prefectul Claudiu Palaz.

El a precizat că exproprierile sunt deblocate de mai mult timp pe tronsonul respectiv de autostradă, iar lucrările sunt întârziate din cauza Consiliului Judeţean.

"Exproprierile sunt deblocate de mai mult timp. Ultima problemă a fost legată de certificatul de urbanism. E o dovadă a faptului că din cauza Consiliului Judeţean nu se execută tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia", a afirmat Claudiu Palaz.

În replică, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Constanţa, Cristian Moldovanu, susţine că principalul motiv pentru întârzierea lucrărilor este faptul că exproprierile nu au fost încheiate.

El a precizat că în 18 noiembrie 2010, Prefectura Constanţa a încheiat un protocol cu Ministerul Transporturilor pentru luarea unor măsuri de accelerare a exproprierilor, iar în 10 februarie, prefectul Claudiu Palaz anunţa, printr-un comunicat de presă, că această situaţie a fost rezolvată.

Totuşi, Cristian Moldovanu a menţionat că săptămâna trecută Guvernul a dat o hotărâre privind exproprierea parcelelor pe traseul autostrăzii Cernavodă-Constanţa.

"Prefectul spune într-un comunicat din 10 februarie că «din acest moment, drumul este deschis, nimeni nu poate invoca faptul că nu se poate lucra din cauza nesoluţionării exproprierilor». Apoi, în 4 aprilie, apare în Monitorul Oficial Hotărârea Guvernului 282 unde sunt prezentate parcelele care trebuie expropriate de pe Cernavodă-Medgidia, sunt sute de parcele în situaţia asta. Dacă în noiembrie a fost semnat protocolul cu Ministerul Transporturilor, iar aprilie a fost dată hotărârea Guvernului, noi cu ce suntem de vină? Acuzele sunt total nefondate", a declarat purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Constanţa.

El a mai spus că se aşteaptă ca instituţia pe care o reprezintă să fie socotită vinovată şi pentru întârzierea altor lucrări similare, chiar dacă acestea nu au loc în judeţul Constanţa.

"În Suceava se lucrează la centura de ocolire a municipiului şi acolo sunt probleme legate de expropriere. Dar acolo preşedintele Consiliului Judeţean este Gheorghe Flutur. Să înţeleg că tot noi suntem de vină şi pentru exproprierile de la Suceava?", a mai spus Cristian Moldovanu.

În 5 aprilie, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, a mers la Cernavodă, în zona unde se încheie autostrada şi unde ar fi trebuit să înceapă tronsonul nou. El a fost însoţit de reprezentanţi ai firmei Colas, ai Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa şi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa.

Constantinescu spunea atunci că abia după ce va fi realizată exproprierea terenurilor, va putea începe descărcarea de sarcină arheologică, iar după ce se va încheia şi acesta firma Colas poate începe lucrările efective de construire a tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia.

De asemenea, el a semnat, la Cernavodă, zece certificate de urbanism pentru tot atâtea variante ale tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a notificat compania franceză Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia şi va organiza o altă licitaţie.

"Măsura a fost luată de către CNADNR ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua execuţia lucrărilor invocând diverse motive pentru a justifica întârzierile şi având în vedere lipsa unei planificari şi mobilizări corespunzătoare, precum şi lipsa aprovizionării cu materiale", se arată într-un comunicat al Companiei de Drumuri.

Potrivit CNADNR, compania franceză nu a finalizat proiectarea autostrăzii decât pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, inclusiv autorizaţia de construire, însă solicită costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu doi ani.

În prezent, se află în execuţie un tronson de 5,5 kilometru la care lucrările au început cu întârziere, în vara anului trecut.

"Începând cu luna octombrie 2010 execuţia lucrărilor la podeţe şi structuri a fost oprită de Inspectoratul de Stat în Construcţii ca urmare a nerespectării de către antreprenor, în calitatea sa de proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea în construcţii. Mai mult, lucrările de descărcare arheologică ce sunt în sarcina antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a început retragerea utilajelor de pe şantier", se menţionează în comunicat.

CNADNR estimează că în termen de o lună va finaliza revizuirea proiectului şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru lansarea noii licitaţii.

Ca reacţie la anunţul ministrului privind rezilierea contractului, Colas susţine că a primit autorizaţiile şi terenurile doar pentru construcţia a 6 kilometri din tronsonul Cernavodă-Medgidia şi aşteaptă decizia oficială pentru restul de 14 km.

"Din cei 20 de kilometri ai proiectului, doar o porţiune de 5 km a fost pusă la dispoziţia Colas, în data de 12 iulie 2010. Colas a mobilizat toate resursele necesare şi a efectuat lucrări pe această porţiune din acel moment. În data de 22 martie, compania a primit al doilea tronson, de 1,2 kilometri, şi autorizaţia de construcţie necesară, care permite Colas să înceapă imediat lucrările. În ceea ce priveşte secţiunea de 14 km rămasă, al cărei traseu trebuie modificat în urma săpăturilor arheologice din 2009, Colas aşteaptă o decizie oficială privind ruta finală, apoi încredinţarea terenului şi emiterea autorizaţiei de construcţie", a anunţat constructorul francez.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici