Prefectura Argeş: Conducerea Renault a dat asigurări că fabrica Dacia rămâne la Mioveni

Prefectura Argeş a anunţat, marţi, că directorul general pentru relaţii externe din compania Renault, Virginie Guerin, "a dat asigurări" autorităţilor române că fabrica Dacia-Renault nu va fi relocată, ci va rămâne la Mioveni, compania franceză vrând să facă noi investiţii în fabrica din România.

Urmărește
2655 afișări
Imaginea articolului Prefectura Argeş: Conducerea Renault a dat asigurări că fabrica Dacia rămâne la Mioveni

Prefectura Argeş: Conducerea Renault a dat asigurări că fabrica Dacia rămâne la Mioveni (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Directorul general pentru relaţii externe din cadrul companiei Renault, Virginie Guerin, asigură autorităţile române că fabrica de la Mioveni nu va fi relocată şi că în unitatea de producţie din România se vor face noi investiţii, anunţă Prefectura Argeş într-un comunicat dat publicităţii marţi, în contextul în care luni, prefectul judeţului Argeş, Mihail Oprescu, a avut o întâlnire oficială cu directoarea Virginie Guerin şi cu secretarul general al Dacia Renault, Gabriel Sicoe.

Prefectul judeţului Argeş, Mihail Oprescu, a declarat corespondentului MEDIAFAX că reprezentanţii Renault au spus că vor continua să investească la Mioveni, fără a preciza însă despre ce investiţii este vorba.

În discuţiile cu autorităţile din România, directoarea pentru relaţii externe din cadrul companiei Renault le-a comunicat autorităţilor române că numărul mare de maşini la mâna a doua afectează producţia uzinei de la Mioveni şi a subliniat importanţa construcţiei autostrăzii Piteşti - Sibiu, care ar aduce o economie de 30 de euro la fiecare automobil care iese pe poarta uzinei Dacia de la Mioveni.

Joia trecută, aproape 7.000 de persoane, membri ai Sindicatului Autoturisme Dacia, dar şi rude ale acestora, au protestat în centrul oraşului Mioveni, cerând Guvernului începerea lucrărilor la autostrada Piteşti - Sibiu, modificarea Codului Muncii şi exprimându-şi dezacordul faţă de proiectul de regionalizare.

Ulterior, premierul Victor Ponta a declarat, la Braşov, întrebat despre protestul organizat la Mioveni de angajaţi de la Dacia, că dacă aceştia ”o mai ţin în mitinguri, o să se mute producţia în Maroc”, el făcând apel la raţiune din partea liderilor de sindicat.

În 1 martie, Victor Ponta anunţa că a fost informat de către ministrul Transporturilor, Ioan Rus, că rezultatul licitaţiei pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Pieşti a fost contestat imediat după atribuirea contractului, insistând astfel pentru schimbarea legislaţiei achiziţiilor.

"Domnul Rus mi-a dat o veste bună şi una proastă. Vestea bună e că s-a dat câştigătorul pentru studiul de fezabilitate la Piteşti-Sibiu. Vestea proastă este că imediat s-a depus contestaţie", afirma premierul Ponta.

Cu două săptămâni înaintea acestui anunţ, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) atribuise asocierii Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România un contract de 29 milioane lei (6,5 milioane euro), fără TVA, pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti.

"Studiul de fezabilitate ce urmează a fi întocmit va lega actuala variantă de ocolire a municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a municipiului Piteşti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km", se arăta într-un comunicat al CNADNR.

Contractul are o durată de 17 luni şi implică realizarea de studii de trafic şi privind alternative de traseu, investigaţii de teren, activităţi de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Contractul este împărţit în cinci secţiuni. Pentru tronsonul Sibiu - Boiţa (lotul 1) şi Curtea de Argeş - Piteşti (lotul 5), studiul trebuie realizat în maximum cinci luni, iar pentru celelalte secţiuni, perioada de livrare a studiului este de până la 12 luni.

Autostrada Sibiu - Piteşti, una din cele mai aşteptate din România, a figurat în prima variantă a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind încadrată ulterior, în urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostradă, necesitând o investiţie estimată de 1,67 miliarde euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici