Preşedintele Bancpost: Clienţii au interpretat greşit mesajele, care sunt un apel la colaborare

Preşedinte Bancpost, Mihai Bogza, afirmă că instituţia de credit pe care o conduce respectă legea şi că unii clienţi nemulţumiţi au interpretat greşit declaraţiile sale, care sunt un apel la colaborare, nu la conflict.

Urmărește
137 afișări
Imaginea articolului Preşedintele Bancpost: Clienţii au interpretat greşit mesajele, care sunt un apel la colaborare

Preşedintele Bancpost: Clienţii au interpretat greşit mesajele, care sunt un apel la colaborare (Imagine: Andrei Spirache/Mediafax Foto/Publimedia)

"Cei care au dat comunicatul au citit doar titlul din Ziarul Financiar, nu declaraţia mea. Eu mă refeream la faptul că scoring-urile interne ale băncilor în general, nu numai ale Bancpost, sunt construite astfel încât să penalizeze clienţii care se află în relaţie conflictuală cu banca, inclusiv în ceea ce priveşte facilităţile de restructurare", a declarat Bogza pentru MEDIAFAX.

Bogza a arătat, într-un interviu publicat marţi de Ziarul Financiar, că acei clienţii care intră în conflict cu băncile de la care au luat credite pentru a obţine reduceri ale ratelor ar trebui să ţină seama că pe viitor au şanse foarte puţine să mai primească ajutor sub forma facilităţilor de restructurare dacă vor avea nevoie.

El a menţionat că mesajul transmis reprezintă mai degrabă un apel la colaborare decât la conflict.

"Nu se pune problema ca Bancpost să nu respecte legea. Suntem o bancă românească, acţionăm pe teritoriul României şi ne supunem legilor. Credem însă că există în prezent interpretări diferite ale aceluiaşi text de lege de către unii dintre clienţii băncilor şi unele instituţii de credit. Am militat şi milităm pentru unele clarificări, care să aşeze lucrurile pe un făgaş normal de transparenţă, şi credem că acest lucru se poate realiza nu pe cale conflictuală, cu prin cooperare între toate părţile interesate", a continuat şeful Bancpost.

El a mai subliniat că, în interviul pentru ZF, a menţionat că Bancpost se concentrează asupra clientelei existente.

"Ce bancă îşi permite să piardă clienţii după ce a investit ca să îi atragă, prin cheltuieli de marketing, de dezvoltare a reţelei şi infrastructurii? (...) În condiţiile crizei este extrem de dificil să atragi clienţi noi, aşa că punem pe primul plan dezvoltarea relaţiei cu cei existenţi. De aceea, am încercat să îi ajutăm pe acei clienţi care au dificultăţi de rambursare, dar cooperează cu banca pentru găsirea unor soluţii", a repetat Bogza.

Un grup de clienţi Bancpost care consuderă abuzive clauzele din contractele de credit cu banca a transmis, miercuri, un comunicat ca reacţie la afirmaţiile lui Bogza în care susţine, printre altele, că instituţia de credit este responsabilă pentru publicitatea negativă pe care şi-o face, deoarece promovează abuzurile şi lipsa de respect pentru clienţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici