Producătorul olandez de electronice şi electrocasnice a avertizat totodată că pieţele dezvoltate vor fi afectate în acest an de reticenţa consumatorilor de a cheltui, transmite Reuters.
Vânzările companiei au urcat uşor în perioada octombrie-decembrie 2010, la 7,39 miliarde euro, de la 7,26 miliarde euro în trimestrul patru al anului anterior. Profitul net din ultimele trei luni ale lui 2009 a fost de 260 milioane euro.
Philips a precizat, pe de altă parte, că a remarcat o revenire în sectorul construcţiilor, care ar putea avea un impact pozitiv asupra diviziei de iluminat în a doua jumătate a anului.
Compania anticipează că principalele pieţe de creştere vor fi cele emergente, care vor reprezenta totodată ţinte de investiţii şi extindere pentru companie.
Profitul net înregistrat de Philips în trimestrul al patrulea al anului trecut, de 465 milioane euro, este sub media estimărilor analiştilor, de 532 milioane euro.
Vânzările de 7,39 miliarde euro sunt de asemenea sub cifra anticipată de experţi, de 7,56 miliarde euro, afectate de vânzările scăzute de televizoare.