Preşedintele Consiliului Concurenţei: Eliminarea aplicaţiei de taxi nu este benefică pentru client

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat pentru MEDIAFAX, în contextul discuţiilor privind intenţia Primăriei de schimbare a regimului aplicaţiilor de taximetrie, că aceste softuri sunt benefice pentru clienţi şi că dezvoltarea tehnologică nu poate fi oprită.

Urmărește
626 afișări
Imaginea articolului Preşedintele Consiliului Concurenţei: Eliminarea aplicaţiei de taxi nu este benefică pentru client

Preşedintele Consiliului Concurenţei: Eliminarea aplicaţiei de taxi nu este benefică pentru client

„Bucureştiul are, probabil, cel mai ieftin sistem de taximetrie din toată Uniunea Europeană. Acesta este un lucru bun pentru consumator şi trebuie să ne străduim să nu-l stricăm. Progresul tehnologic a creat nişte instrumente noi – cum sunt fie platformele de internet care permit unui client să acceseze serviciile mai multor firme de taximetrie, fie platforme gen Uber, care au o serie de avantaje. Reprezintă (aplicaţiile- n.r.) oricum o dezvoltare tehnologică pe care oricum nu o putem opri şi atunci trebuie să creăm acel cadru de reglementare care le permite să funcţioneze în condiţii optime”, a explicat, pentru MEDIAFAX, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Bogdan Chiriţoiu a mai precizat că, în urma unor discuţii cu reprezentanţii Primăriei Capitalei, aceştia au prezentat o variantă prin care s-ar evita eliminarea aplicaţiilor de taxi.

„Varianta de compromis la care înţeleg că Primăria e deschisă - cel puţin mie aşa mi-au spus, că ar fi compatibilă cu planurile lor - este ca dispeceratele să intre într-o relaţie cu aplicaţiile. (...) Din punctul meu de vedere, că tot dispeceratul CrisTaxi se înscrie într-una din aplicaţiile astea, sau individual, nu văd, din punct de vedere al pieţei şi al consumatorului, vreo diferenţă. (...) Nu e benefic pentru consumator (eliminarea aplicaţiilor). E destul de neplăcut să trebuiască să stai, pe o vreme precum aceasta, jumătate de oră să cauţi un taximetru sunând din companie în companie, aşteptând minute în şir la telefon şi la sfârşit să ţi se spună: Nu avem maşină, reveniţi. Cred că e mult mai comod pentru consumator să aibă o aplicaţie care are acces la mai multe dispecerate, deci un număr mai mare de taximetre şi să poată să găsească mai uşor la o maşină”, a mai explicat preşedintele Consiliului Concurenţei.

Acesta a precizat că şi în privinţa mult discutatei aplicaţii Uber sunt anumite beneficii pentru clienţi.

„Sunt anumite anumite lucruri cert benefice la Uber: faptul că poţi să plăteşti cu cardul, nu trebuie să ai cash la tine. Faptul că e practic imposibil să te înşele la traseu, pentru că e stabilit electronic, nu poate să te ocolească să îţi încarce nota şi nu ai suspiciuni că aparatul de taxare nu e corect şi că iarăşi nu încarcă nota. Pentru stat e un avantaj că nu se face evaziune, banii sunt transparenţi, prin bancă. Noi am avut un dialog cu ei (reprezentanţii Primăriei Capitalei - n.r.) şi le-am emis, la cererea lor un aviz - opinia noastră despre noul regulament pe care-l introduc. Noi credem că e benefic să existe aplicaţii, că sunt avantajoase pentru consumator şi că trebuie găsită o variantă. (...) Nu ştiu dacă ar fi o idee bună să nu depinzi de un dispecerat, mă gândesc că ar fi mult mai greu pentru client să se orienteze”, a mai spus Chiriţoiu.

Totodată, preşedintele Consiliului Concurenţei a mai spus că, în cazul în care s-ar stabili, prin lege, impunerea unor tarife fixe, s-ar ajunge într-o situaţie neconcurenţială.

„Ani de zile am reuşit să convingem Parlamentul să nu introducă tarife fixe. În momentul de faţă, se numesc tarife maximale, stabilite de fiecare primărie, cu asta suntem perfect de acord. (...) Suntem împotriva tarifelor fixe, care cu siguranţă ar fi mult mai mari decât tariful actual din Bucureşti. (...) E dorinţa multor actori din piaţă ca în Parlament să se introducă această posibilitate. Momentan, legea nu prevede această posibilitate. Şi atunci, dacă legea taximetriei nu o prevede, avem legea Concurenţei care o interzice şi atunci nu se poate face. Acesta îl văd eu cel mai mare pericol pentru bunăstarea consumatorilor din Bucureşti şi din ţară”, a completat Chiriţoiu.

La finele lunii ianuarie, reprezentanţii companiilor de taxi din Bucureşti au participat, la sediul Primăriei Municipiului Bucureşti, la dezbaterea publică pe marginea regulamentului-cadru pentru organizarea şi executarea serviciului public de transport local în regim de taxi. La dezbatere, taximetriştii şi patronii firmelor de profil au explicat că sunt nemulţumiţi de normele regulamentului pentru organizarea serviciului de transport în regim de taxi propus de către Primăria Capitalei, aceştia menţionând mai multe elemente din document care ar îngreuna serviciul prestat.

Potrivit regulamentului menţionat, dispeceratele ar putea deveni obligatorii pentru toate taxiurile autorizate din Bucureşti şi nu se pot executa decât de către dispecerii taxi autorizaţi de Primăria Capitalei. Tot dispeceratul ar fi responsabil cu aplicaţiile informatice, comenzile telefonice sau online.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici