Preşedintele grupului care produce automobilele Lada va conduce industria spaţială din Rusia

Igor Komarov, preşedintele constructorului rus Avtovaz, care produce automobilele Lada, va părăsi această companie pentru a conduce industria spaţială rusă, cu misiunea de a redresa acest sector strategic.

Urmărește
180 afișări
Imaginea articolului Preşedintele grupului care produce automobilele Lada va conduce industria spaţială din Rusia

Igor Komarov (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Potrivit cotidianului Kommersant, care citează mai multe surse, Kremlinul şi Guvernul rus s-au pus de acord şi l-au ales pe Igor Komarov - în vârstă de 49 de ani, care a reuşit să scoată din criză fabricantul popularelor automobile Lada - pentru a conduce holdingul ORKK, care urmează să fie creat şi care va regrupa companiile din industria spaţială rusă.

Numirea sa în această funcţie are loc însă într-un moment delicat pentru Avtovaz, primul constructor de automobile din Rusia, care a înregistrat din nou pierderi în cel mai recent exerciţiu financiar.

Această numire are loc în cadrul unei vaste reforme în sectorul spaţial, un veritabil simbol în Rusia, care a avut mult de suferit în ultimii ani de pe urma unei serii de eşecuri, marcată în special de explozia unei rachete Proton, la puţin timp după decolare, pe 2 iulie.

Autorităţile ruse îl vor numi, totodată, pe viceministrul Apărării, Oleg Ostapenko, în fruntea agenţiei spaţiale ruse Roskosmos, în locul lui Vladimir Popovkin, relatează Kommersant.

Contactate de AFP, grupul Avtovaz şi grupul Renault - care intenţionează să achiziţioneze constructorul rus - au spus că nu doresc să comenteze deocamdată aceste informaţii.

Potrivit Kommersant, Igor Komarov a câştigat încrederea preşedintelui Vladimir Putin pentru munca depusă la conducerea celui mai important constructor de automobile din Rusia, care avea datorii mari şi înregistra pierderi uriaşe atunci când a preluat conducerea în 2009.

În acea perioadă, piaţa automobilelor din Rusia se prăbuşea, pe fondul crizei economice mondiale. De atunci, grupul Avtovaz s-a redresat şi a atins un nou record de 2,9 milioane de unităţi vândute în 2012, însă a intrat din nou în regres în 2013.

Avtovaz a suferit în primul semestru al acestui an o scădere de 10% a vânzărilor şi a înregistrat o pierdere netă de 2,6 miliarde de ruble (60 milioane euro). În comparaţie, grupul rus obţinuse un beneficiu net de 27,4 miliarde de ruble (626 milioane euro) în 2012.

În decembrie, grupul Renault-Nissan a semnat un contract de preluare a controlului asupra grupului Avtovaz, pe care va trebui să îl finalizeze până la jumătatea anului 2014. Achiziţia prevede ca cele trei mărci să deţină o cotă de piaţă de 40% din piaţa de automobile din Rusia până în 2016. La sfârşitul anului 2012, această cotă era de 30%.

Carlos Ghosn, preşedintele grupului franco-japonez, a preluat funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie al constructorului rus, exprimându-şi de mai multe ori încrederea în Igor Komarov, care urma să asigure direcţia operaţională a noului grup.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici