- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.12.2019, 14:04)
- Laura Albu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Preşedintele sindicatului Metrorex anunţă: Contractul cu firma care asigură mentenanţa trenurilor a expirat
Ion Rădoi, preşedintele sindicatului Metrorex, a anunţat miercuri, că a expirat contractul cu firma Alstom, care asigura mentenanţa trenurilor. Opţiunile ar fi prelungirea contractului, care ar însemna cheltuieli în plus de 3 milioane de euro sau internalizarea. Angajaţii ameninţă cu greva.
Urmărește
269 afișări
Radoi: Contractul cu firma care asigură mentenanţa Metrorex a expirat, soluţia este internalizarea
"Începând cu data de 1 ianuarie 2020, conform contractelor în derulare, nu ştim cine va asigura mentenanţa trenurilor de metrou. Un contract desfăşurat cu firma franceză Alstom care a început în urmă cu 17 ani, a expirat în acest moment în care ne-am întâlnit, iar de la 1 ianuarie nu ştim ce se va întâmpla, cine va asigura această mentenanţă. Întrebarea mea, cred că şi a dumneavoastră, este logică: dacă avem un contrat pe 17 ani şi ştim că expiră, ce am făcut în această perioadă?", a declarat preşedintele sindicatului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Americanii își votează astăzi noul Președinte. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Rusia a distrus viitorul Ucrainei. Câţi micuţi a ucis războiul început pe 24 februarie 2022
-
PNL s-a retras de la audierea Roxanei Mînzatu în Parlament
-
Acest lucru l-ar putea îngenunchea cu adevărat pe Putin. Veniturile guvernului din petrol s-au prăbuşit: scădere cu 29%
Ion Rădoi a explicat că uzina de reparaţii si depourile trebuie să revină în responsabilitatea companiei Metrorex.
"Soluţia este internalizarea acestei activităţi, adică metroul trebuie să revină la patria mamă, la Metrorex. Mă refer, nu la metrou, ci la partea asta de exploatare, de mentenanţă. Adică uzina de reparaţii şi depourile trebuie să revină la Metrorex. (...) Varianta ideală, sigură, (...) este internalizarea", a spus acesta.
Rădoi a adăugat că firma franceză nu a făcut nicio investiţie, totul fiind plătit de Metrorex.
"Absolut toate cheltuielile, plus profitul pe care şi l-au creat (...) toţi banii îi plăteşte Metrorexul, statul român ca să ştim. Nicio investiţie, tot ce au făcut plătim 100% Metrorex", a spus sindicalistul.
Sindicaliştii au spus că o eventuală prelungire a contractului cu firma Alstom va însemna cheltuieli suplimentare de 3 milioane de euro, de asemenea au avertizat cu greva generală în cazul în care nu se ajunge la o soluţie până vineri, 13 decembrie.
"Simpla intuiţie să se prelungească contractul va costa Metrorex pentru anul viitor cel puţin 3 milioane de euro în plus. Vrem să vă spunem doar atât: suntem în conflict cu dânşii, avem tabele de semnături, avem dosare depuse la ITM (Inspecţia Teritorială a Muncii n.r.), prin care solicităm concilierea. Tabelele pe care le avem şi mandatul încredinţat de angajaţii noştri este acela de a merge până la capăt, inclusiv cu greva de avertisment, inclusiv cu greva generală, dacă vineri, adică pe data de 13 nu ajungem la un consens cu dânşii în ceea ce privesc câteva propuneri de modificări ale prevederilor contractului colectiv de muncă, cât şi a salariilor", au spus aceştia.
Divergenţele dintre Metrorex şi compania Alstom, furnizor de servicii de întreţinere, datează de când cea din urmă a notificat compania de metrou pentru plata facturilor restante de 132 milioane de lei, fapt care a fost rezolvat prin eşalonarea datoriilor.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
Citește pe www.zf.ro: Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a descoperit la autopsia femeii care a murit în fața spitalului din Slatina. Rudele acuză medicii de malpraxis
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 16:18
Atenţionare de călătorie în Italia, unde este grevă în transportul public
-
astăzi, 16:05