Preşedintele sindicatului Metrorex anunţă: Contractul cu firma care asigură mentenanţa trenurilor a expirat

Ion Rădoi, preşedintele sindicatului Metrorex, a anunţat miercuri, că a expirat contractul cu firma Alstom, care asigura mentenanţa trenurilor. Opţiunile ar fi prelungirea contractului, care ar însemna cheltuieli în plus de 3 milioane de euro sau internalizarea. Angajaţii ameninţă cu greva.

Urmărește
269 afișări
Imaginea articolului Preşedintele sindicatului Metrorex anunţă: Contractul cu firma care asigură mentenanţa trenurilor a expirat

Radoi: Contractul cu firma care asigură mentenanţa Metrorex a expirat, soluţia este internalizarea

"Începând cu data de 1 ianuarie 2020, conform contractelor în derulare, nu ştim cine va asigura mentenanţa trenurilor de metrou. Un contract desfăşurat cu firma franceză Alstom care a început în urmă cu 17 ani, a expirat în acest moment în care ne-am întâlnit, iar de la 1 ianuarie nu ştim ce se va întâmpla, cine va asigura această mentenanţă. Întrebarea mea, cred că şi a dumneavoastră, este logică: dacă avem un contrat pe 17 ani şi ştim că expiră, ce am făcut în această perioadă?", a declarat preşedintele sindicatului.

Ion Rădoi a explicat că uzina de reparaţii si depourile trebuie să revină în responsabilitatea companiei Metrorex.

"Soluţia este internalizarea acestei activităţi, adică metroul trebuie să revină la patria mamă, la Metrorex. Mă refer, nu la metrou, ci la partea asta de exploatare, de mentenanţă. Adică uzina de reparaţii şi depourile trebuie să revină la Metrorex. (...) Varianta ideală, sigură, (...) este internalizarea", a spus acesta.

Rădoi a adăugat că firma franceză nu a făcut nicio investiţie, totul fiind plătit de Metrorex.

"Absolut toate cheltuielile, plus profitul pe care şi l-au creat (...) toţi banii îi plăteşte Metrorexul, statul român ca să ştim. Nicio investiţie, tot ce au făcut plătim 100% Metrorex", a spus sindicalistul.

Sindicaliştii au spus că o eventuală prelungire a contractului cu firma Alstom va însemna cheltuieli suplimentare de 3 milioane de euro, de asemenea au avertizat cu greva generală în cazul în care nu se ajunge la o soluţie până vineri, 13 decembrie.

"Simpla intuiţie să se prelungească contractul va costa Metrorex pentru anul viitor cel puţin 3 milioane de euro în plus. Vrem să vă spunem doar atât: suntem în conflict cu dânşii, avem tabele de semnături, avem dosare depuse la ITM (Inspecţia Teritorială a Muncii n.r.), prin care solicităm concilierea. Tabelele pe care le avem şi mandatul încredinţat de angajaţii noştri este acela de a merge până la capăt, inclusiv cu greva de avertisment, inclusiv cu greva generală, dacă vineri, adică pe data de 13 nu ajungem la un consens cu dânşii în ceea ce privesc câteva propuneri de modificări ale prevederilor contractului colectiv de muncă, cât şi a salariilor", au spus aceştia.

Divergenţele dintre Metrorex şi compania Alstom, furnizor de servicii de întreţinere, datează de când cea din urmă a notificat compania de metrou pentru plata facturilor restante de 132 milioane de lei, fapt care a fost rezolvat prin eşalonarea datoriilor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
metrorex,
sindicat,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici