Prin vânzarea diviziei de hard-disk-uri, Samsung renunţă la o afacere neprofitabilă şi se poate concentra pe producţia de display-uri şi celule solare, notează publicaţia.
Unitatea va fi transferată în schimbul unei participaţii de 9,6% la Seagate evaluată la 687,5 milioane de dolari, restul până la 1,38 miliarde dolari reprezentând lichidităţi.
Seagate a avut o cotă de 32% pe piaţa mondială a hardurilor în primul trimestru, potrivit datelor IHS iSuppli. Dacă în calcul este inclusă unitatea Samsung, cota urca la 40%.
În schimb, Western Digital (WD) – Hitachi are o cotă de piaţă de 50%. WD a anunţat în luna martie că preia operaţiunile de profil ale companiei nipone Hitachi printr-o tranzacţie de 4,3 miliarde de dolari.
Vânzările de harduri sunt presate de succesul tot mai mare al unităţilor de stocare a informaţiei pentru PC-uri bazate pe memorie flash (NAND flash memory). Samsung este cel mai mare producător de astfel de memorii la nivel mondial.