Prima mare companie care renunţă la inteligenţa artificială: una din 5 comenzi au fost greşite

  • McDonald's îşi ia rămas bun de la inteligenţa artificială.
  • De vină sunt prea multele comenzi greşite: de la bacon pe îngheţată la sute de nuggets nesolicitate.
  • Compania din Chicago a anunţat că până în iulie va suspenda testarea tehnologiei IBM, proces care a început în 2021.
Urmărește
5195 afișări
Imaginea articolului Prima mare companie care renunţă la inteligenţa artificială: una din 5 comenzi au fost greşite

Prima mare companie care renunţă la inteligenţa artificială: una din 5 comenzi au fost greşite

McDonald's renunţă la inteligenţa artificială: sistemul conceput pentru a colecta comenzi şi instalat în mii de restaurante drive-through a făcut probleme în colectarea comenzilor automate.

Ce este Automated Order Taker

Automated Order Taker, numele dat inteligenţei artificiale McDonald's, este un experiment care a făcut primii paşi în 2021 şi care s-a dovedit a avea multe lacune în a înţelege ceea ce cereau clienţii.

Sarcina lui era să asculte comanda şi să o comunice echipei, care va avea grijă – în obişnuita viteză a fast-food-urilor – să o pregătească. Dar, între cerere şi livrare s-au întâmplat prea multe neînţelegeri, de-a lungul timpului.

Datele analiştilor: o comandă din cinci este greşită

Potrivit cifrelor furnizate de Peter Saleh, un analist intervievat de postul american CNBC, acurateţea inteligenţei artificiale McDonald’s este de puţin peste 80%.

Deci, o comandă din cinci a fost greşită.

Ordinele bizare de preluare automată a comenzilor

Preluarea automată a comenzilor a dat naştere la unele combinaţii culinare îndrăzneţe, în fapt neînţelegeri greu de gestionat, după cum au raportat mai mulţi utilizatori pe reţelele de socializare: topping de bacon pe o îngheţată, zeci de pahare de ceai cu gheaţă în loc de doar unul şi diverse livrări nesolicitate de sute de „nuggets”, aripioarele de pui caracteristice lanţului de fast-food.

În alte cazuri au fost cei care nu au reuşit să completeze şi să trimită comenzile.

Procesul a început în 2021

Mason Smoot, Chief Restaurant Officer al McDonald's SUA, a fost obligat să anunţe: „După o analiză atentă, McDonald's a decis să pună capăt parteneriatului nostru actual cu IBM pentru AOT, iar tehnologia va fi dezactivată în toate restaurantele în care o testează din 26 iulie 2024”.

Sistemul a fost dezvoltat în parteneriat cu IBM, una dintre principalele multinaţionale IT. Experimentarea a început în 2021 şi a implicat doar o mică parte din cele 13.000 de magazine McDonald's din State.

Potrivit CNBC, la baza problemei de comunicare dintre clienţi şi software se află dificultatea acestuia de a înţelege dialectele şi accentele.

Ce au făcut concurenţii

Între timp, concurenţii lanţului de fast-food au adoptat soluţii similare cu mai mult succes: Wendy's se bazează pe Google Cloud pentru comenzile la ghişeele drive-through, cu succes în 86% din cazuri.

Sandvişurile Carl's Jr. şi burrito-urile Taco John se bazează pe Presto, cu o rată de comandă de succes de până la 90%. David Henkes, un expert în industrie citat de Wired, a subliniat că „inteligenta artificială va face în mod clar parte din automatizarea şi eficienţa restaurantelor, dar tehnologia este încă la început.

Experienţa şi angajamentul McDonald’s faţă de AI arată potenţialele beneficii, dar şi limitările tehnologiei la momentul actual”.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici