- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.01.2019, 17:09)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Primele decizii luate de Mihaela Triculescu la şefia ANAF
Printre primele decizii ale Mihaelei Triculescu la şefia ANAF se numără modificarea „Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice”, precum şi a formularelor 205 şi 207, proiectele de acte normative fiind supuse dezbaterii publice.Formularul 205 priveşte "Declaraţia informativă privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile din investiţii, pe beneficiari de venit", iar formularul 207 este "Declaraţia informativă privind impozitul reţinut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi".
Urmărește
15085 afișări
Primele decizii luate de Mihaela Triculescu la şefia ANAF
Modificarea „Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice” este necesră pentru că, începând cu anul 2018, stabilirea impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale se realizează de către contribuabili, prin autoimpunere. Proiect de ordin propune aprobarea unui nou formular, care va fi utilizat pentru declararea impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate atât pentru veniturile realizate în anul 2018, cât şi pentru veniturile estimate a se realiza în anul 2019.
ULTIMELE ȘTIRI
-
BREAKING NEWS: A demisionat Nicolae Ciucă din funcția de președinte PNL
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Marcel Ciolacu a demisionat de la conducerea PSD. Partidul nu va contesta rezultatele alegerilor prezidenţiale
-
Iohannis nu a primit informări despre ingerinţe externe în alegeri
Modificările faţă de actualul formular sunt, în principal, următoarele: includerea rubricilor necesare stabilirii de către contribuabili a impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate pentru anul 2018; includerea unei secţiuni pentru declararea impozitului pe veniturile din jocuri de noroc ca urmare a participării la jocuri de noroc la distanţă şi festivaluri de poker, realizate în perioada 1 ianuarie - 22 martie 2018, inclusiv; modificarea secţiunii privind destinaţia unei sume din impozitul datorat pe venitul net/câştigul net anual impozabil, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, întrucât prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.25/2018 a fost introdusă posibilitatea direcţionării sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii; includerea unei secţiuni în vederea stabilirii venitului net anual impozabil şi a impozitului datorat pentru anul 2018, în cazul veniturilor din activităţi independente şi din drepturi de proprietate intelectuală, impuse în sistem real, potrivit art.118 din Codul fiscal; includerea unei secţiuni care să sprijine contribuabilii la stabilirea sumei de plată.
Declaraţia se depune până la data de 15 martie 2019, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, potrivit legii.
În cazul formularelor 205 şi 207, modificările sunt necesare ca urmare a modificării şi completării dispoziţiilor titlurilor IV şi VI din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.
Modificările legislative au vizat, în principal, următoarele aspecte: modificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor din jocuri de noroc la distanţă şi din festivaluri de poker; impozitarea veniturilor realizate de nerezidenţi din jocuri de noroc potrivit titlului IV din Codul fiscal; modificarea termenului de depunere a declaraţiilor informative privindveniturile cu regim de reţinere la sursă a impozitului. Declaraţiile informative se depun până la data de 31 ianuarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat.
Proiect de ordin propune aprobarea modelului, conţinutului şi instrucţiunilor de completare a formularelor 205 "Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile din investiţii, pe beneficiari de venit" şi 207 "Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi".
În cazul formularului 205 "Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile din investiţii, pe beneficiari de venit”, se propun următoarele: eliminarea indicatorului ”venit brut”, având în vedere că, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.18/2018, pentru veniturile din jocuri de noroc la distanţă şi festivaluri de poker, începând cu data de 23 martie 2018, obligaţia privind calculul, reţinerea şi declararea impozitului, pe fiecare beneficiar de venit, revine organizatorului sau plătitorului de venituri; introducerea veniturilor obţinute de nerezidenţi la jocurile de noroc practicate în România; includerea unei secţiuni referitoare la veniturile din dividende, în care sunt evidenţiate atât veniturile distribuite, cât şi veniturile plătite.
În cazul formularului 207 "Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi" se propune eliminarea informaţiilor referitoare la categoria venituri din jocuri de noroc pentru care, începând cu data de 23 martie 2018, veniturile obţinute de nerezidenţi la jocurile de noroc practicate în România se impozitează potrivit Titlului IV ”Impozitul pe venit” din Codul fiscal, fiind aplicabile regulile de stabilire şi declarare prevăzute la acest titlu.
Astfel, prin abrogarea dispoziţiei prevăzute la art.223 alin.(1) lit.n) din Codul fiscal, impozitul pe veniturile obţinute din jocurile de noroc practicate în România de persoane nerezidente se declară în formularul 205.
Formularele 205 şi 207 se utilizează pentru declararea, pe fiecare beneficiar de venit, a veniturilor cu regim de reţinere la sursă a impozitului, realizate începând cu 1 ianuarie 2018.
ANAF intenţionează să modifice şi procedurii privind stabilirea de către organul fiscal central a sumei reprezentând 2% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii sau a sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare
Ca urmare a modificării şi completării titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum şi a normelor metodologice date în aplicarea acestuia, se impune adaptarea corespunzătoare a procedurilor privind direcţionarea unor sume din impozitul anual pe venit pentru susţinerea entităţilor nonprofit sau unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private.
Modificările legislative au vizat, în principal, următoarele aspecte: reglementarea unui nou mecanism de declarare şi plată a impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice, pe baza Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice; posibilitatea contribuabililor de a dispune asupra destinaţiei sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit: în cotă de 2% pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult; sau în cotă de 2% pentru acordarea de burse private, conform legii; sau în cotă de 3,5% pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii.
Documetul mai prevede şi posibilitatea contribuabililor, care au realizat venituri din străinătate, de a dispune asupra destinaţiei unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit; reglementarea regimului fiscal în cazul veniturilor din activităţi independente realizate în baza contractelor de activitate sportivă şi posibilitatea direcţionării de către contribuabilii care au realizat această categorie de venit a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii.
În funcţie de categoria de venit, opţiunea privind destinaţia unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat se exercită de contribuabili prin completarea şi depunerea, la organul fiscal, a următoarelor formulare, după caz: a) Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice; b) 230 ”Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii”.
În cazul formularelor 230 ”Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii” depuse în format hârtie pe bază de borderou, organul fiscal emite şi transmite contribuabililor o notificare.
Organul fiscal competent nu efectuează transferul către entitatea nonprofit/unitatea de cult a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii înainte de expirarea unui termen de 45 de zile de la data comunicării notificării, timp în care, contribuabilii care nu şi-au exprimat opţiunea pentru virarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit, în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult menţionate în notificarea primită, pot aduce la cunoştinţa organului fiscal competent, în scris, acest fapt.
În situaţia în care, după transferarea sumei în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult, contribuabilii aduc la cunoştinţa organului fiscal competent, în scris, faptul că nu şi-au exercitat respectiva opţiune, organele fiscale competente vor efectua demersurile necesare în vederea recuperării sumei virate în mod necuvenit.
Faţă de cele prezentate, prin proiectul de ordin se propun următoarele: aprobarea procedurii privind stabilirea de către organul fiscal central a sumei reprezentând 2% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii sau a sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii; aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare utilizate în procesul de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private: 230 - "Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii" şi "Anexa nr....la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii". Anexa se va completa de persoanele fizice care solicită direcţionarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea mai multor entităţi nonprofit/unităţi de cult, precum şi pentru acordarea de burse private; Notificare privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult; Referat de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult; 258 - ”Decizie privind recuperarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor Nonprofit/unităţilor de cult”; 255 “Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private”.
O altă propunere de ordin al preşedintelui ANAF modifică procedura privind stabilirea de către organul fiscal central a sumei reprezentând 2% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii sau a sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare
Ca urmare a modificării şi completării titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum şi a normelor metodologice date în aplicarea acestuia, se impune adaptarea corespunzătoare a procedurilor privind direcţionarea unor sume din impozitul anual pe venit pentru susţinerea entităţilor nonprofit sau unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private.
Modificările legislative au vizat, în principal, următoarele aspecte: reglementarea unui nou mecanism de declarare şi plată a impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice, pe baza Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice; posibilitatea contribuabililor de a dispune asupra destinaţiei sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit: în cotă de 2% pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult; sau în cotă de 2% pentru acordarea de burse private, conform legii; sau în cotă de 3,5% pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii.
Documentul mai prevede şi posibilitatea contribuabililor, care au realizat venituri din străinătate, de a dispune asupra destinaţiei unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit; reglementarea regimului fiscal în cazul veniturilor din activităţi independente realizate în baza contractelor de activitate sportivă şi posibilitatea direcţionării de către contribuabilii care au realizat această categorie de venit a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii.
În funcţie de categoria de venit, opţiunea privind destinaţia unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat se exercită de contribuabili prin completarea şi depunerea, la organul fiscal, a următoarelor formulare, după caz: a) Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice; b) 230 ”Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii”.
În cazul formularelor 230 ”Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii” depuse în format hârtie pe bază de borderou, organul fiscal emite şi transmite contribuabililor o notificare.
Organul fiscal competent nu efectuează transferul către entitatea nonprofit/unitatea de cult a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii înainte de expirarea unui termen de 45 de zile de la data comunicării notificării, timp în care, contribuabilii care nu şi-au exprimat opţiunea pentru virarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit, în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult menţionate în notificarea primită, pot aduce la cunoştinţa organului fiscal competent, în scris, acest fapt.
În situaţia în care, după transferarea sumei în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult, contribuabilii aduc la cunoştinţa organului fiscal competent, în scris, faptul că nu şi-au exercitat respectiva opţiune, organele fiscale competente vor efectua demersurile necesare în vederea recuperării sumei virate în mod necuvenit.
Faţă de cele prezentate, prin proiectul de ordin se propun următoarele: aprobarea procedurii privind stabilirea de către organul fiscal central a sumei reprezentând 2% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii sau a sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii; aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare utilizate în procesul de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private: 230 - "Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii" şi "Anexa nr....la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii". Anexa se va completa de persoanele fizice care solicită direcţionarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea mai multor entităţi nonprofit/unităţi de cult, precum şi pentru acordarea de burse private; Notificare privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult; Referat de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult; 258 - ”Decizie privind recuperarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor Nonprofit/unităţilor de cult”; 255 “Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private”.
Mihaela Triculescu a fost numită în funcţia de preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la începutul acestui an, după revocarea lui Ionuţ Mişa.
Citește pe alephnews.ro: BREAKING NEWS: Ciolacu demisionează de la conducerea PSD după rezultatele alegerilor prezidențiale din primul tur. „Cine e vinovat?” – „Eu!”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este femeia care a construit de la zero compania al cărei scop este să rezolve în ţara noastră cea mai mare problemă a omenirii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Ce înseamnă Clubul de la Roma, din care a făcut parte Călin Georgescu. Cu ce se ocupă această organizație, de fapt
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe