Principalele provocări pentru industria HoReCa în 2025

Publicat: 12 12. 2024, 09:21
Actualizat: 12 12. 2024, 09:23

Datele Hospitality Culture Institute au fost obţinute şi analizate în urma unui sondaj de opinie, derulat în lunile octombrie şi noiembrie, la care au participat 200 dintre cei mai reputaţi manageri şi antreprenori din Horeca, ale căror afaceri totalizează peste 25% din cifra de afaceri a sectorului,

Astfel, 37,6% dintre decidenţii din Horeca consideră că principala încercare a anului următor o va constitui lipsa personalului, 27, 6% se tem de schimbările legislative şi reglementările guvernamentale, iar un procent de 22,7% cred că instabilitatea economică îşi va spune cuvântul.

„După ce am rezolvat o criză sanitară, am trecut peste efectele unui război la graniţă ce a influenţat masiv lanţul de aprovizionare, am integrat, cu greu creşteri de peste 50% la materia prima folosită şi am mai dansat cu o inflaţie în 2024, ne pregătim ca, din 2025 să integrăm şi o criză financiar – administrativă”, punctează Florin Maxim, fondatorul organizaţiei.

„Nesiguranţa şi impredictibilitatea sunt cele mai rele lucruri care se pot întâmpla mediului antreprenorial, în general, dar, mai ales, celui al ospitalităţii care integrează atât de multe verticale din economie”, adaugă el.

Pe de altă parte, anul 2025 va aduce cea mai mare creştere a segmentului de QSR (Quick Service Restaurant) & Fast Casual au precizat mai bine de 41,4% dintre managerii Horeca, pe când 29,3% sunt de acord cu dezvoltarea şi mai accentuată a zonei de take- away şi livrări. Totodată, în 2025, vom asista la o înflorire a segmentului de fine dining şi experienţe culinare.

Începând cu 2025, dar şi în anii care urmează, sustenabilitatea va schimba faţa industriei de ospitalitate consideră un procent de 51, 4% dintre decidenţii industriei. Aceasta şi toate modificările pe care le impune un business sustenabil fac parte din strategia de viitor a Horeca.

Sustenabilitatea atrage după sine şi alte măsuri care pot menţine competitivă industria ospitalităţii. Care sunt acestea? Inovaţiile în servicii şi meniu menţionează 55,8% dintre managerii chestionaţi, investiţiile în marketing şi publicitate ( 21,5%) şi reducerea costurilor operaţionale ( 18,8%).

La capitolul profitabilitate, veniturile pentru anul 2025 vor rămâne relativ constante, cred 33,1% dintre liderii industriei Horeca, 29,3% se aşteaptă la o creştere uşoară a câştigurilor, în vreme ce 23.8% anticipează o uşoară scădere a marjelor, potrivit sondajului.