- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.09.2012, 11:29)
- Ioan Dornescu ,
Privatizarea CFR Marfă: Companii din Polonia şi Cehia şi-au exprimat intenţia de a prelua compania
Investitori din Polonia şi Cehia şi-au exprimat intenţia de a prelua CFR Marfă, fiind aşteptat ca acest proces de privatizare să atragă şi interesul unor transportatori români, a declarat marţi directorul general al companiei, Constantin Zaharia.
Urmărește
1256 afișări
Privatizarea CFR Marfă: Companii din Polonia şi Cehia şi-au exprimat intenţia de a prelua compania (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
"Deja am început să avem contacte cu posibili investitori. S-au prezentat investitori din Polonia şi Cehia şi sunt semnale că şi transportatori interni vor veni să stea de vorbă cu noi", a afirmat Zaharia la o dezbatere organizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), care deţine integral CFR Marfă, pe tema privatizării societăţii.
Horaţiu Buzatu, secretarul general adjunct al MTI, care coordonează activitatea CFR Marfă şi privatizarea companiei, a declarat că procesul de trecere în proprietate privată a operatorului de transport marfă se va face după o strategie "privită cu destule animozităţi", care însă nu reprezintă documentul final, ci cadrul general, urmat de norme specifice.
"Ne dorim în primul rând maximarea preţului. Interesul nostru nu este să scăpăm oricum de CFR Marfă, ci statul să obţină cât mai mult din această privatizare", a spus el.
ULTIMELE ȘTIRI
-
EXCLUSIV: Politicile economice ale lui Trump şi consecinţele lor economice. Implicaţii pentru România
-
ZF: Un buget făcut pornind de la cheltuieli: Guvernul presupune că va majora veniturile cu 16%, foarte puţin probabil, ca să se încadreze în deficitul de 7%
-
FCSB vs Manchester United. Fanii englezi fac spectacol în Centrul Vechi. Angajaţii localurilor surprinşi de modul în care englezii golesc halbă după halbă
Autorităţile vizează vânzarea integrală a pachetului de acţiuni.
Posibilitatea de a ceda o participaţie parţială nu este fezabilă, o analiză Deloitte arătând că statul ar trebui fie să vândă integral compania fie să o lichideze, a spus oficialul MTI.
Licitaţia va fi organizată după aplicarea unor criterii de precalificare.
"Nu va fi suficientă buna intenţie a investitorilor", a spus Buzatu.
CFR Marfă are un capital de 56 milioane euro, active din bilanţ de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro şi pierderi anuale de 50 milioane euro.
Vânzarea companiei de transport feroviar este una din condiţiile asumate de Guvern prin acordul cu FMI.
Strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în această săptămână de guvern, potrivit ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
Ministerul Transporturilor va fi mandatat să vândă integral acţiunile deţinute la CFR Marfă prin licitaţie cu strigare, precum şi pachetul obţinut de stat în urma conversiei datoriilor în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor companiei către CFR SA.
Astfel, MTI va fi mandatat să vândă pachetul de acţiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă prin licitaţie cu strigare, cu criterii de precalificare a investitorilor, precum şi pachetul care va fi deţinut de statul român în urma conversiei datoriilor societăţii în acţiuni şi cel rezultat în urma cesiunii şi compensării datoriilor CFR Marfă către CFR.
În luna august, MTI a anunţat că îşi asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins şi în cazul celui mai pesimist scenariu.
Preţul de pornire a licitaţiei va fi stabilit de către MTI pe baza unui raport de evaluare a CFR Marfă. Garanţia de participare la licitaţie va reprezenta 20% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare, iar taxa de participare la licitaţie pentru investitorii care depun documentele de participare va fi de 5% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni.
Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România (ATFER), care reuneşte mai multe companii de transport feroviar, printre care Grup Feroviar Român, Servtrans, Unifertrans, Transferoviar Grup, apreciază că privatizarea CFR Marfă se face "pe genunchi", iar procedura de vânzare va crea prejudicii însemnate atât statului, cât şi operatorilor privaţi de transport.
"Procedura de privatizare, precum şi Hotarârea de Guvern privind privatizarea nu au fost supuse consultării patronatului din domeniu, aşa cum eronat s-a specificat în proiectul HG elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. În ultima procedură de privatizare publicată, pentru datoriile istorice ale CFR Marfă către bugetul statului şi cele către CFR SA (Infrastructura) s-a prevazut conversia acestora în acţiuni, respectiv cesiunea şi compensarea parţială a datoriei catre CFR SA şi apoi conversia acesteia în acţiuni. Considerăm această procedură ca inechitabilă faţă de ceilalăţi operatori de transport, care în decursul timpului au fost penalizaţi pentru astfel de datorii, precum şi faţă de stat, caruia i se diminuează nejustificat bugetul de sănătate şi asigurari sociale. De asemenea, această procedură favorizează, prin efectul licitaţiei şi al negocierii, diminuarea acestor datorii în valoare absolută cu ocazia privatizării", arăta ATFER duminică, într-un comunicat.
Asociaţia consideră că, în pofida declaraţiilor oficiale de intenţie cu privire la privatizarea CFR Marfă încă de acum cinci ani, în realitate procesul de privatizare a fost tot timpul în "adormire", neexistând o preocupare evidentă în realizarea acestuia.
Citește pe www.zf.ro: Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Citește pe www.zf.ro: Se naşte un nou pol imobiliar în Bucureşti. Preţurile apartamentelor din această zonă au explodat cu 30% în doar doi ani VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Ninge 7 zile fără oprire în București. Pe ce dată vin ninsorile, potrivit meteorologilor Accuweather
CANCAN.RO
Fericirea bate la ușă pentru aceste ZODII, de la 1 februarie 2025. Li se deschide calea spre succes
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe