Privatizarea CFR Marfă, întreruptă. Strategia nu a primit avizul CSAT

Procedura de vânzare a CFR Marfă este întreruptă şi nu va putea fi finalizată până la sfârşitul anului întrucât strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Horaţiu Buzatu, secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor.

Urmărește
1474 afișări
Imaginea articolului Privatizarea CFR Marfă, întreruptă. Strategia nu a primit avizul CSAT

Privatizarea CFR Marfă, întreruptă. Strategia nu a primit avizul CSAT (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

Buzatu a arătat că ministrul Transporturilor s-a prezentat la ultima şedinţă CSAT cu proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă, dar nu a primit avizul necesar.

Proiectul avea avizul ministerele Finanţelor, al Administraţiei şi Internelor, al Apărării Naţionale, al Justiţiei şi al Consiliului Concurenţei.

"Ultimul aviz trebuia să sosească din partea CSAT (...) Ne-a venit un comunicat de presă în care am fost informaţi că membrii CSAT au fost informaţi", a spus Buzatu, menţionând că din punctul de vedere al ministerului ar fi fost foarte important să afle ce reproşuri există "la concret" din partea CSAT.

"Avem de-a face cu incapacitatea instituţiilor statului de a răspunde provocărilor şi necesităţilor momentului", a afirmat el.

Oficialul Ministerului Transporturilor a adăugat că procesul de privatizare a CFR Marfă nu este blocat, ci doar întrerupt sau îngreunat.

Întrebat dacă în aceste condiţii privatizarea mai poate fi încheiată până la finele anului, Buzatu a afirmat că "poate fi o problemă respectarea termenului de 31 decembrie".

Oficialul MTI a mai afirmat că în cazul CFR Marfă soluţia managementului privat ca o alternativă la privatizare ar fi un paliativ şi un surogat.

Proiectul de strategie privind privatizarea companiei a fost modificat recent, Guvernul relaxând semnificativ condiţiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfă legate de cuantumul garanţiei şi al taxei de participare la licitaţia de privatizare, cum a procedat şi în cazul Oltchim.

Guvernul intenţionează să vândă prin licitaţie cu strigare un pachet de acţiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă, precum şi pachetul care va fi deţinut de stat în urma conversiei datoriilor societăţii în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor CFR Marfă către CFR S.A.

Iniţial, ministrul de resort anunţase că strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în şedinţa Guvernului din 26 septembrie.

Ministerul a anunţat că îşi asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie, obiectiv care va fi atins şi în cazul celui mai pesimist scenariu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici