- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
PRM cere renegocierea contractului cu Bechtel
PRM cere Guvernului renegocierea contractului cu compania americană Bechtel pe motiv că acesta nu avea stipulat un cost total de executare a lucrărilor la Autostrada Transilvania.
PRM cere renegocierea contractului cu Bechtel (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)
Secretarul general al PRM, Gheorghe Funar, a declarat că statul plăteşte fără să ştie, în final, cât va costa autostrada.
"Între măsurile pe care PRM le propune Guvernului Boc pentru creşterea veniturilor la bugetul de stat este şi re-renegocierea contractului cu firma Bechtel pentru realizarea Autostrăzii Transilvania. În ceea ce priveşte acest contract, încheiat fără licitaţie publică de Guvernul Năstase, nu s-a prevăzut care va fi costul lucrării”, a afirmat Funar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Potrivit secretarului general al PRM, din această cauză s-a ajuns să se estimeze că autostrada va fi cea mai scumpă din lume, cu costuri foarte mari pe kilometru.
"Se impune, în opinia noastră, să se re-renegocieze şi să se fixeze cât ne costă această lucrare şi nu s-ar mai risipi bani din bugetul statului. Neexistând în contract un preţ al lucrărilor, cei de la Bechtel cer statului român să li se achite costul lucrărilor. La cât va ajunge, în final, costul lucrărilor, nimeni nu şi-a pus problema”, a explicat Gheorghe Funar.
Ministerul Transporturilor va plăti în acest an companiei Bechtel 420 de milioane de euro, în baza unui protocol încheiat între cele două părţi, iar compania americană trebuie să finalizeze, până la sfârşitul anului, 42 de kilometri, pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, şi viaductul din Suplacu de Barcău.
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
astăzi, 10:40