Procedurile de înfiinţare a unei firme s-au complicat şi vor dura de două ori mai mult

Procedura de solicitare şi eliberare a documentelor pentru înfiinţarea unei societăţi comerciale s-a complicat, dublând timpul necesar lansării unei firme, astfel încât numărul agenţilor economici noi va scădea cu cel puţin 20% în acest an, potrivit unor avocaţi specializaţi în drept comercial.

Urmărește
141 afișări
Imaginea articolului Procedurile de înfiinţare a unei firme s-au complicat şi vor dura de două ori mai mult

Procedurile de înfiinţare a unei firme s-au complicat şi vor dura de două ori mai mult (Imagine: Cătălina Filip/Mediafax Foto)

"Noile reglementări privind înfiinţarea firmelor, corelate cu un al doilea an consecutiv de criză economică, vor duce la o scădere cu cel puţin 20% a numărului firmelor noi", se arată într-un comunicat al cabinetului de avocatură Scărlătescu Law Office.

Anul 2010 este al doilea în care numărul celor care apelează la serviciile unui avocat pentru înfiinţarea unei firme este în scădere, iar noile măsuri luate de Guvern vor duce la o diminuare şi mai mare a numărului celor care doresc să-şi deschidă o afacere nouă, potrivit sursei citate.

Scărlătescu Law Office propune, ca soluţie temporară, ca firma nou înfiinţată să aibă sediul social la cabinetul avocatului care înregistrează societatea comercială respectivă.

"Procedura de solicitare şi eliberare a documentelor pentru înfiinţarea unei societăţi comerciale s-a complicat şi în anumite condiţii poate duce la blocaje. Noua lege detaliază procedura de obţinere de la administraţia finanţelor publice a certificatului care atestă câte sedii sociale sunt situate la acea adresă. Din păcate, ordinul nu stabileşte şi procedura de radiere a sediilor din baza de date respectivă, motiv pentru care până la apariţia unei reglementări în acest sens, apartamentele în care s-au înregistrat sedii în conformitate cu noua procedură (sedii care din varii motive vor fi mutate în scurt timp) vor rămâne blocate întrucat în baza de date a administraţiilor financiare vor figura în continuare ca sedii sociale ale unor firme", a declarat Simona Olteanu, Managing Partner la Scărlătescu Law Office.

Ca urmare, durata demersurilor de înregistrare a unei firme va creşte proporţional cu durata necesară obţinerii respectivului certificat, respectiv se va dubla.

Avocaţii propun două soluţii pentru investitorii care nu mai au posibilitatea înregistrării sediilor sociale în apartamente, respectiv folosirea clădirilor de birouri sau a sediului cabinetului de avocatură.

"Modalitatea prevăzută de legea avocaţilor a rămas în vigoare şi permite stabilirea sediului social la cabinetele de avocatură, pentru cel mult un an, fără posibilitate de prelungire. Aceasta a rămas singura alternativă pentru un investitor care ar dori înfiinţarea unei firme în cel mai scurt timp posibil, şi fără prea mari cheltuieli/investiţii înainte de începerea efectivă a activităţii", se mai arată în comunicat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici