- Home
- Economic
- SAN FRANCISCO, (05.08.2012, 14:06)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Procesul cu Samsung scoate la lumină secrete bine păzite ale Apple
Apple, una dintre cele mai secretoase companii, este nevoită să dezvăluie, în procesul cu Samsung care a început în această săptămână într-o instanţă federală din SUA, secrete bine păzite despre crearea iPhone şi iPad, despre strategie, bugete de advertising şi procesul decizional intern.
Urmărește
1355 afișări
Procesul cu Samsung scoate la lumină secrete bine păzite ale Apple (Imagine: AFP / MediafaxFoto)
Fiecare informaţie dezvăluită la proces s-a propagat rapid pe internet şi a fost discutată şi analizată de către presă, bloguri, analişti, fani şi alte persoane interesate de litigiul privind drepturile de proprietate intelectuală dintre cei mai mari producători de smartphone-uri la nivel mondial, care domină o piaţă estimată la peste 200 miliarde de dolari pe an.
Apple a prezentat detalii despre cum a creat iPhone şi iPad, a adus în instanţă concepte timpurii de design ale celor două produse şi a dezvăluit detalii intime despre echipacare a dezvoltat gadget-urile, potrivit WSJ.com.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pariul politic al lui Elon Musk: Cum a devenit Tesla a opta cea mai valoroasă companie din lume
-
Nicuşor Dan anunţă că nu renunţă la candidatura la preşedinţie
-
Groenlanda răspunde ferm: „Nu suntem de vânzare”
-
Regele Charles al III-lea va transmite mesajul de Crăciun dintr-o capelă simbolică, în contextul luptei sale cu cancerul
Phil Schiller, vicepreşedinte Apple responsabil pentru marketing, a discutat vineri, din boxa martorilor, documente care indicau că Apple a cheltuit, din 2007 până la încheierea anului fiscal 2011, 647 milioane de dolari pe advertising pentru iPhone în Statele Unite. Pentru iPad, lansat în 2010, compania a cheltuit 457,2 milioane de dolari pe reclame, potrivit lui Schiller.
Procesul se concentrează în principal pe procesul de creaţie şi design al iPhone şi iPad, Apple încercând să demonstreze că Samsung Electronics ar fi copiat produsele. În replică, grupul sud-coreean vrea să convingă juraţii că produsele sale sunt diferite de cele ale Apple, şi că gigantul american s-ar fi "inspirat" de la producătorul japonez de electronice Sony.
Un alt executiv de top de la Apple, Scott Forstall, responsabil de software-ul gadget-urilor mobile, a mărturisit că managementul companiei a discutat încă de la începutul anului trecut dezvoltarea unui model iPad cu diagonala de 7 inci, care ar putea atrage noi clienţi, mai puţin interesaţi de modelele de 9,7 inci aflate pe piaţă.
Forstall a discutat şi despre cum a fost formată, în anul 2004, echipa care a dezvoltat iPhone-ul, cu reguli "neobişnuite", stricte, despre cine putea participa la proiect şi cine nu.
Cofondatorul companiei, Steve Jobs, l-ar fi anunţat pe Forstall că are nevoie de ajutor pentru "un proiect secret", instruindu-l să nu coopteze persoane din afara Apple, astfel că echipa a fost construită din "vedete" din interiorul companiei.
Un etaj întreg din sediul Apple a fost "încuiat", cu acces numai pe bază de cartelă şi supraveghere video riguroasă, pentru a evita scurgerile de informaţii. La intrare a apărut un banner pe care scria "Fight Club", pentru a încuraja echipa să nu vorbească despre ceea ce lucrează.
Tot la proces, Apple a prezentat un document de 99 de pagini care arată diverse protitupuri din etapele incipiente ale dezvoltării iPhone. Alte hârtii arată diverse variante de design pentru iPad, inclusiv una care includ un "picior", care să sprijine tableta într-o poziţie dorită.
Documentele prezentate la proces dezvăluie şi că încrederea în brandul Apple este unul dintre factorii determinanţi în rândul clienţilor companiei, sau că majoritatea posesorilor de iPhone îşi cumpără carcase pentru telefon.
Referindu-se la iPhone, Schiller a afirmat că Apple a decis să nu cumpere publicitate pentru o scurtă perioadă de timp la lansarea telefonului, în ianuarie 2007, şi la introducerea pe piaţă câteva luni mia târziu, deoarece atenţia acordată de analişti şi presă promova mult prea bine produsul, potrivit Bloomberg.
"Nu a fost nevoie să facem publicitate", a spus Schiller, prezentând câteva recenzii extrem de favorabile pentru iPhone şi iPad şi explicând că astfel de informaţii apărute în presă sunt mai eficiente decât publicitatea.
Citește pe alephnews.ro: Marcel Ciolacu rămâne Premierul României
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ciprian Șerban, de la PSD, este șeful Camerei Deputaților. Ilie Bolojan, de la PNL, a fost votat Președinte al Senatului
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Când a descoperit Mircea Diaconu că suferă de cancer. A ținut totul... Fiica lui rupe tăcerea
CANCAN.RO
Care este orașul din România care oferă 50% reducere la impozitele locale pentru donatorii de sânge
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe