Producătorii auto cred că Apple şi Google pot deveni concurenţi puternici în industria automobilelor

Directorii din industria auto iau în serios posibilitatea ca Apple şi Google să devină concurenţi pe piaţa automobilelor, chiar dacă se gândesc să se asocieze cu cei doi giganţi din sectorul tehnologiei.

Urmărește
166 afișări
Imaginea articolului Producătorii auto cred că Apple şi Google pot deveni concurenţi puternici în industria automobilelor

Producătorii auto cred că Apple şi Google pot deveni concurenţi puternici în industria automobilelor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Dacă aceste două companii intenţionează să producă singure vehicule electrice ar putea să o facă repede. Suntem foarte interesaţi de tehnologiile Google şi Apple şi cred că Volkswagen poate aduce la un loc lumea digitală şi mobilă", a declarat Martin Winterkorn, directorul general al grupului VW, la salonul auto de la Geneva, relatează Bloomberg.

Apple lucrează la dezvoltarea unui automobil electric şi vrea să înceapă producţia acestuia cel mai devreme în 2020, au declarat luna trecută persoane apropiate situaţiei.

Google a anunţat în ianuarie că vrea ca în decurs de cinci ani să aibă în circulaţie un automobil autonom.

Intervalul de timp stabilit pentru aceste obiective – producătorii auto au nevoie de obicei de cel puţin cinci ani pentru a dezvolta o maşină – scoate în evidenţă obiectivele agresive ale celor două companii din sectorul tehnologiei şi ar putea crea condiţiile pentru o luptă pe clienţi.

Atât Tesla Motors, cât şi General Motors au ca obiectiv ca în 2017 să lanseze un vehicul electric cu o autonomie de peste 200 de mile şi care să coste sub 40.000 de dolari.

"Concurenţa trebuie în mod sigur să fie luată în serios. Cu cât ne apropiem de un automobil autonom, cu atât devine mai slabă legătură dintre client şi automobil. Google şi Apple nu sunt împovărate cu tehnologie învechită, pot porni de la zero", a spus Stefan Bratzel, director al Centrului pentru Management Auto la Universitatea pentru Ştiinţe Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.

Succesul Tesla în crearea unei companii auto noi a demonstrat că barierele tradiţionale de intrare în această industrie nu sunt atât de greu de trecut cum considerau unii. În acelaşi timp, producătorii auto au avut dificultăţi să introducă progresele tehnice în dezvoltarea vehiculelor, ceea ce vor să facă companiile din Silicon Valley.

Google, de exemplu, a investit în dezvoltarea unui vehicul autonom din 2010.

"Nu subestimăm niciodată concurenţa. Barierele de intrare, care în trecut erau poate mai substanţiale, acum sunt mai joase. În acelaşi timp, complexităţile industriei auto încă există", a declarat Ian Robertson, director de vânzări la BMW.

Un producător auto cu experienţă are de regulă nevoie de 5-7 ani pentru a dezvolta de la zero un vehicul, numai faza de testare, necesară pentru obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor de reglementare, fiind de 3 ani.

Analiştii estimează să o companie din afara industriei auto ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a construi un vehicul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici