Producătorii auto europeni pot pierde până la 2,4 mld. euro în urma crizei de componente din Japonia

Producătorii auto europeni ar putea pierde până la 2,4 miliarde de euro din profiturile estimate pentru acest an, dacă persistă dificultăţile înregistrate în aprovizionarea cu piese din Japonia, estimează mai mulţi analişti.

Urmărește
69 afișări
Imaginea articolului Producătorii auto europeni pot pierde până la 2,4 mld. euro în urma crizei de componente din Japonia

Producătorii auto europeni pot pierde până la 2,4 mld. euro în urma crizei de componente din Japonia (Imagine: Ionel Iancu/Mediafax Foto)

Unele companii din Europa au început deja să scadă producţia odată cu agravarea problemelor producătorilor niponi de componente, după dezastrul cauzat de cel mai mare cutremur din istoria ţării.

Constructorii auto europeni se aprovizionează cu piese auto electronice, semiconductori şi anumite componente mecanice, precum cutii de viteze, din Japonia.

Revenirea la normal a producţiei din Japonia ar putea dura mai multe luni, consideră analiştii.

Potrivit estimărilor Commerzbank, oprirea totală pentru o lună a producţiei de componente în Japonia, considerată însă puţin probabilă, ar putea cauza scăderea cu 2,4 miliarde de euro a profitului înainte de taxe estimat pentru anul acesta.

Grupurile italian Fiat şi francez PSA Peugeot Citroen ar fi cele mai grav afectate, întrucât sunt mai puţin profitabile decât producătorii auto din Germania.

Maşinile moderne includ până la 30.000 de piese furnizate de diferiţi producători. Lipsa unui singur şurub poate opri liniile de producţie şi poate declanşa o reacţie în lanţ în procesul de construcţie al autovehiculelor.

La nivel mondial, producţia auto ar putea să scadă, în cea mai gravă situaţie, cu până la 30% în şase săptămâni, estimează firma de cercetare IHS Automotive.

PSA a început să reducă activitatea la unele fabrici din Europa, după ce operaţiunile Hitachi, unul dintre furnizori, au fost perturbate de cutremur.

Din cauza efectului în lanţ, furnizorul german de cabluri electrice Leoni va pierde trei milioane de euro pe săptămână din cauza reducerii producţiei la Peugeot, a afirmat analistul WestLB Henning Cosman, citând conducerea companiei.

Commerzbank estimează că în cea mai gravă situaţie, a opririi complete a producţiei pentru o lună în Japonia, PSA ar pierde 65% din profitul înainte de taxe pe anul acesta, Renault 44%, iar Fiat 81%.

Câştigurile Daimler, BMW şi Volkswagen ar fi diminuate cu 22-30%, a afirmat banca.

Până în prezent, producătorii auto şi de componente germani au susţinut că dispun de stocuri de piese suficiente pentru a se descurca fără livrări noi, unii anunţând chiar că nu vor fi afectaţi deloc, întrucât nu au legături strânse de afaceri cu Japonia.

Totuşi, industria auto germană analizează, deja, scăderea producţiei, potrivit agenţiei federale pentru ocuparea forţei de muncă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici