Producătorii auto francezi vor folosi salonul de la Paris pentru a arăta modele eficiente energetic

Producătorii auto francezi vor pune accentul, la salonul de la Paris care îşi deschide joi porţile, pe modelele cu eficienţă sporită, PSA Peugeot-Citroen şi Renault, cunoscuţi pentru maşinile cu consum şi emisii poluante reduse, intenţionând să îşi menţină standardele inclusiv cu bani de la guvern.

Urmărește
200 afișări
Imaginea articolului Producătorii auto francezi vor folosi salonul de la Paris pentru a arăta modele eficiente energetic

Producătorii auto francezi vor folosi salonul de la Paris pentru a arăta modele eficiente energetic (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Peugeot şi Citroen vor prezenta fiecare concepte care utilizează materiale ultrauşoare şi trenuri de rulare hibrid, cu aer comprimat, pentru a reduce consumul până la 2 litri de benzină la o sută de kilometri, relatează Automotive News.

Renault va prezenta la rândul său un nou concept hibrid uşor, cu un consum de un litru de benzină la o sută de kilometri.

"PSA şi Renault se descurcă bine pe frontul eficienţei carburantului în Europa. Ambii producători au game de vehicule concentrate pe categoriile de vehicule mici, au experienţă solidă în tehnologia diesel şi s-au orientat către reducerea motoarelor", a declarat Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, pentru Automotive News Europe.

O parte, nedezvăluită, din fondurile utilizate de producătorii francezi pentru crearea conceptelor provin de la guvernul francez, care în 2009 a acceptat să pună la dispoziţia acestora câte 3 miliarde de euro, sub formă de finanţare de urgenţă, prin împrumuturi cu dobânzi scăzute.

La momentul anunţării împrumuturilor, PSA a precizat că va utiliza cea mai mare parte din bani pentru dezvoltarea de vehicule cu consum de carburant şi emisii poluante reduse.

Renault a anunţat la rândul său că va folosi fondurile de la stat pentru dezvoltarea de vehicule cu emisii de dioxid de carbon zero sau aproape de zero.

Între vehiculele concept care vor fi prezentate la Paris se află C4 Cactus Airflow 2L (Citroen), 208 HYbrid Air 2L Demonstrator (Peugeot) şi Eolab (Renault).

Atât Cactus, cât şi 208, sunt cu 100 de kilograme mai uşoare decât modelele existente pe piaţă, datorită utilizării unor materiale ultrauşoare, cum ar fi fibra de carbon, aluminiu, oţeluri speciale şi materiale compozite. De asemenea, aceste materiale sunt mai aerodinamice decât alte materiale.

Potrivit IHS, următoarea generaţie de Citroen C3 va include probabil unele din materialele ultrauşoare, aerodinamica şi trenul de rulare de la C4 Cactus.

Conceptul Eolab al Renault include tehnologii cu consum redus de energie care vor fi introduse treptat la automobilele din producţie, înainte de 2020. Eolab are un motor pe benzină de 75 de cai putere, cu trei cilindri de un litru, o baterie de 6,7 kWh şi o transmisie cu trei viteze, cu un motor electric integrat.

Grupul german Volkswagen a introdus anul trecut o versiune a unui automobil cu consum de carburant ultra-scăzut. Potrivit VW, modelul hibrid cu două locuri XL1 este cel mai eficient automobil de serie din lume, cu un consum de 0,9 litri de motorină la o sută de kilometri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici