- Home
- Economic
- NEW YORK, (07.08.2012, 11:23)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Producătorii auto se simt ameninţaţi de explozia gadget-urilor, care îndepărtează tinerii de maşini
Producătorii auto americani sunt îngrijoraţi că generaţia tânără, aflată oricum într-o situaţie financiară restrictivă, înclină spre relaţionarea în spaţiul online, manifestând tot mai puţin interes pentru autoturisme, trend care ar putea limita cererea din SUA cu 2 milioane de unităţi pe an.
Urmărește
395 afișări
Producătorii auto se simt ameninţaţi de explozia gadget-urilor, care îndepărtează tinerii de maşini (Imagine: Shutterstock)
Ponderea în vânzările auto a persoanelor cu vârste între 18 şi 34 de ani a scăzut la 11% în aprilie 2012, de la 17% în aprilie 2007, înaintea recesiunii şi crizei financiare, potrivit datelor R.L. Polk & Co, citate de Bloomberg.
Compania de consultanţă Deloitte LLP a tras recent concluzia că "4G bate V-8" în cazul celor 80 de milioane de americani născuţi în perioada 1981-2001, cu referire la cel mai rapid standard de conectare mobilă la Internet, respectiv motorul cu opt cilindri în "V", un simbol al automobilismului american.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ciolacu desecretizează cheltuielile RAAPPS. Vila din Aviatorilor 86 a costat 2,8 milioane de euro din bani publici
-
În palat şi proletar. Cât a costat „Palatul Împăratului”. RA-APPS a desecretizat cheltuielile pentru vila unde ar putea să locuiească Iohannis
-
Un avertisment dă lumii fiori reci pe şira spinării: SUA şi Rusia sunt în pragul conflictului
-
Iohannis l-a trecut în rezervă pe generalul Lucian Pahonţu. I-a luat gradul, dar îi lasă funcţia
Deşi autoturismul este încă un reper important pe drumul către independenţă, tânăra generaţie dispune de metode mult mai diverse de relaţionare de la distanţă decât în trecut.
"O maşină este un simbol al libertăţii. Însă spre deosebire de trecut există mult mai multe moduri prin care un exponent al actualei generaţii tinere poate obţine această libertate", comentează pentru Bloomberg Alexander Edwards, preşedinte al diviziei auto la compania de consultanţă Strategic Vision din San Diego.
Astfel, industria auto se teme că revenirea vânzărilor la nivelurile dinaintea crizei ar putea fi împiedicată de interesul mai scăzut al tinerilor pentru automobile.
Vânzările de autoturisme şi camionete uşoare au crescut în SUA cu 14% în primele şapte luni ale anului, la 8,43 milioane de unităţi, şi ar trebui să depăşească 14 milioane pe ansamblul acestui an. Industria auto americană ar marca astfel cel mai bun an din 2007, însă nu ar reuşi să revină la media anuală de 16,8 milioane de unităţi înregistrată în perioada 2000-2007.
Dan Luria, economist la Michigan Manufacturing Technology Center, consideră că salariile mai mici plătite tinerilor şi preferinţa acestora pentru gadget-uri în defavoarea automobilelor ar putea limita vânzările auto din SUA la 15 milioane unităţi pe an. Cel mai bun an a fost 2000, cu 17,4 milioane de autoturisme şi camionete uşoare noi comercializate în Statele Unite.
La nivelul anului 2010, 81% dintre persoanele cu vârste între 20 şi 24 de ani deţineau permis de conducere, faţă de 92% în 1983, potrivit Institutului de Cercetare în Transporturi al Universităţii din Michigan.
Tinerii sunt de obicei cel mai reticent grup de vârstă în privinţa achiziţiei unui automobil în perioade economice dificile, mulţumindu-se cu maşini folosite sau alte metode de transport. Generaţia tânără din SUA preferă mai degrabă să renunţe la maşină decât la smartphone, laptop sau tabletă, potrivit lui Joe Vitale, consultant la Deloitte.
Cheltuielile pentru finanţare, parcare, service şi asigurarea unui automobil reprezintă un angajament pe care tinerii nu sunt dispuşi să şi-l asume, spune analistul.
"Autoturismul reprezintă deja o achiziţie discreţionară şi este mai puţin necesar decât un smartphone sau un computer", notează Vitale.
Tinerii care locuiesc în oraşe mari, unde transportul public este eficient şi rapid, nu consideră că au nevoie de un automobil. Cei care au nevoie temporar de o maşină preferă serviciile de închirieri cu ora.
Citește pe alephnews.ro: Iranul pregătește al treilea atac împotriva Israelului. Cât de implicată este Rusia în represaliile împotriva Israelului
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Influența lui Charli XCX face din „brat” cuvântul anului 2024. Ce înseamnă acesta și de ce a devenit atât de popular
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Prognoza Accuweather pentru Crăciun și Revelion. În ce orașe ninge de Sărbători în România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:33
-
astăzi, 14:56
LIVE TEXT Primii români găsiţi morţi după inundaţiile din Spania. Un cuplu şi fiica lor şi-au pierdut viaţa. Gabi, Dana şi Alex îşi cumpăraseră casa de la periferia Valenciei în urmă cu trei ani / 360.000 de oameni sunt încă fără apă potabilă / Activităţile în aer liber, suspendate la Mallorca / Informare de la MAE