Produsele chinezeşti vândute online duc la o creştere dramatică a tarifelor de transport aerian

Cererea occidentală aflată în plină expansiune pentru produsele fast fashion şi de comerţ electronic vândute de branduri chinezeşti online determină creşterea tarifelor de transport aerian şi creează o concurenţă acerbă între companiile de logistică, scrie Financial Times, citat de ZF.

Urmărește
306 afișări
Imaginea articolului Produsele chinezeşti vândute online duc la o creştere dramatică a tarifelor de transport aerian

Produsele chinezeşti vândute online duc la o creştere dramatică a tarifelor de transport aerian

Cererea occidentală aflată în plină expansiune pentru produsele fast fashion şi de comerţ electronic vândute de branduri chinezeşti online, precum Temu şi Shein, determină creşterea tarifelor de transport aerian şi creează o concurenţă acerbă între companiile de logistică care efectuează transporturi din Asia.

Consumatorii din SUA şi Europa au început să cumpere din ce în ce mai mult de pe platformele chineze de comerţ electronic în timpul pandemiei, unele comenzi fiind livrate în decurs de o săptămână. Această cerere a continuat şi a susţinut tarifele de transport aerian de marfă, sprijinind companiile de logistică pe o piaţă altfel destul de firavă.

Unele platforme de comerţ electronic au fost dispuse să plătească, în unele cazuri, aproape dublu faţă de preţul impus clienţilor, pentru a asigura o capacitate suficientă în scopul respectării programelor riguroase de livrare, potrivit directorilor de logistică.

„Există o schimbare de comportament... aplicaţii precum Temu şi Shein sunt [printre] primele aplicaţii descărcate [în SUA]", a declarat Jacob Cooke, director executiv al WPIC Marketing + Technologies, care se ocupă de logistica comerţului electronic pentru mărcile din Asia.

Executivii din domeniul transportului aerian de mărfuri şi al logisticii spun că efectul boom-ului comerţului electronic chinezesc poate fi văzut într-o comparaţie între tarifele de transport aerian, care au crescut semnificativ în a doua jumătate a anului 2023, şi tarifele pentru încărcăturile maritime, care s-au prăbuşit de când au fost descurcate blocajele lanţului de aprovizionare generate în timpul pandemiei.

În prima jumătate a acestui an, China a expediat produse comandate online în valoare de 1,1 miliarde de Rmb (154 milioane de dolari), echivalentul a aproximativ 5,5% din totalul comerţului său cu bunuri, potrivit datelor vamale oficiale.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
china,
aerian,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici