Profitul AdePlast a crescut anul trecut la 13 milioane lei, iar afacerile au urcat cu 11,5%

Profitul net al producătorului de materiale de construcţii AdePlast s-a majorat de 2,2 ori anul trecut, la 13 milioane lei, iar afacerile au crescut cu 11,5%, la 126,7 milioane lei, evoluţia rezultatelor financiare fiind influenţată, printre altele, de reducerile de preţ şi lansarea de produse noi.

Urmărește
12 afișări

Compania a redus anul trecut preţurile cu 10%, în medie, şi a extins portofoliul de produse, cu sisteme de tencuială sau de renovare a clădirilor istorice şi altele, a declarat pentru MEDIAFAX Marcel Bărbuţ, proprietarul companiei.

Alţi factori care au influenţat evoluţia companiei au fost dispariţia unor jucători mici şi acţiunile de promovare şi marketing.

"Pentru acest an, în varianta cea mai pesimistă estimăm o creştere de 10% a vânzărilor în valoare şi volum, iar într-un scenariu optimist acestea ar putea urca cu 20-25%. Evoluţia profitului depinde de mişcarea preţurilor concurenţei. Bineînţeles că ne dorim şi creşterea câştigului", a spus omul de afaceri.

Printre cele mai comercializate produse ale companiei au fost anul trecut adezivii de polistiren şi de faianţă, gleturile sau tencuielile mecanizate.

Compania va investi în acest an circa 1,3 milioane de euro pentru un sistem de uscare a nisipului şi sitare, care va fi instalat la fabrica de la Oradea, şi circa 300.000 de euro pentru sisteme de ambalare.

"Intenţionăm să realizăm şi alte investiţii, dar derularea proiectelor depinde de evoluţia pieţei", a spus Bărbuţ.

El a precizat că proiectul de listare a acţiunilor companiei a fost îngheţat şi nu a renunţat la cooptarea unor investitori minoritari în acţionariatul AdePlast.

"Listarea e pe hold, aşteptăm momentul potrivit. Nu renunţăm la ideea listării sau la alegerea unui investitor care să vrea să câştige bani alături de noi", a precizat el.

Proprietarul companiei a declarat în luna mai a anului trecut că va ieşi definitiv din acţionariatul companiei în 2013, an în care estimează că va ajunge lider pe pieţele de mortare uscate, vopsele şi tencuieli, dacă va găsi un cumpărător care să plătească minim 120 de milioane de euro pentru acţiunile AdePlast.

În trecut, proprietarul AdePlast a declarat că este interesat să coopteze alţi investitori în companie, renunţând însă ulterior, din cauză că aceştia voiau să preia participaţia majoritară şi ofereau prea puţin. Pe de altă parte, producătorul de materiale de construcţii şi-a exprimat şi intenţia listării la Bursa de Valori Bucureşti şi ulterior la Sibex din Sibiu.

"Bursa trebuie să se mişte aşa cum o făcea în 2007-2008, să existe bani şi să existe interes", a spus şeful AdePlast.

El a afirmat că printre segmentele pieţei construcţiilor care ar putea înregistra evoluţii pozitive în acest an se numără cele de renovări sau termoizolaţii.

"Dacă băncile dau un pic drumul la finanţare, lucrurile vor începe să se dezgheţe. În a doua parte a anului eu văd lumină", a spus Bărbuţ.

AdePlast produce mortare adezive pentru placaje ceramice, gleturi, şape, pardoseli industriale şi mortare mecanizate, vopsea şi tencuieli decorative. Compania are două fabrici, la Ploieşti şi Oradea.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici