Profitul Google a crescut cu 18,4% în trimestrul al doilea

Profitul Google a crescut, în trimestrul al doilea, cu 18,4%, la 1,48 miliarde de dolari, iar veniturile au urcat cu 3%, la 5,52 miliarde de dolari, rezultatele gigantului online fiind afectate de recesiune şi scăderea cheltuielilor pe publicitate.

Urmărește
48 afișări
Imaginea articolului Profitul Google a crescut cu 18,4% în trimestrul al doilea

Profitul Google a crescut cu 18,4% în trimestrul al doilea

Cifrele raportate joi la San Francisco de Google au depăşit estimările analiştilor, însă acţiunile companiei au coborât cu 3% pe bursa de la New York, din cauza aşteptărilor ridicate ale investitorilor de la sectorul IT după rezultatele neaşteptat de bune prezentate marţi de Intel.

Veniturile Google s-au plasat uşor peste estimările analiştilor, care anticipau încasări de 5,49 miliarde de dolari, iar profitul înainte de includerea factorilor excepţionali a fost de 5,36 dolari pe acţiune, faţă de prognoza de 5,08 dolari pe acţiune vehiculată anterior în piaţă.

Înainte de includerea "costurilor de achiziţie a traficului", veniturile împărţite de Google cu firmele partenere, încasările companiei s-au plasat la 4,07 miliarde de dolari.

Google, lider mondial al pieţei căutărilor online, depăşeşte recesiunea mondială mai bine decât companiile rivale, printre care Yahoo! şi AOL, care au înregistrat scăderi puternice ale veniturilor în ultimele trimestre, notează Reuters.

Directorul general al Google, Eric Schmidt, alături de ceilalţi membri executivi din conducerea companiei, au arătat că afacerile gigantului online au început să se stabilizeze, deşi "este prea devreme pentru a anticipa exact când va ieşi economia din recesiune".

"Cu un trimestru în urmă, nu aveam nicio idee când vom lovi pragul de jos", a arătat Schmidt.

"Costul pe click", adică suma de bani plătită de advertiseri pentru fiecare click realizat de utilizatorii Google pe o reclamă, a scăzut cu circa 13% în trimestrul al doilea comparativ cu perioada similară a anului trecut, însă a urcat cu 5% comparativ cu primele trei luni din 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici