Profitul Google a urcat cu 11,6% anul trecut, la 14,4 miliarde de dolari

Profitul net al Google a urcat cu 11,6% anul trecut în comparaţie cu 2013, de la 12,9 miliarde de dolari la 14,4 miliarde de dolari, sub estimările analiştilor, pe fondul creşterii cheltuielilor pentru extinderea afacerilor în domenii ca sistemele digitale de plată sau automobilele autonome.

Urmărește
99 afișări
Imaginea articolului Profitul Google a urcat cu 11,6% anul trecut, la 14,4 miliarde de dolari

Profitul Google a urcat cu 11,6% anul trecut, la 14,4 miliarde de dolari (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Veniturile totale au crescut cu 18,9% în 2014, la 66 de miliarde de dolari faţă de 55,5 miliarde de dolari în 2013, în condiţiile în care cea mai mare parte a acestora a fost reprezentată de publicitate. Anul trecut, publicitatea a generat 59 de miliarde de dolari, în urcare faţă de 50,5 miliarde de dolari în 2013.

În acelaşi timp, cheltuielile au avansat de la 40,1 miliarde de dolari în 2013 la 49,5 miliarde de dolari anul trecut, în condiţiile în care Google investeşte în domenii precum furnizarea de servicii de Internet, sisteme digitale de plată sau dezvoltarea automobilelor fără şofer.

La nivelul trimestrului al patrulea, profitul a crescut cu 41%, la 4,8 miliarde de dolari de la 3,4 miliarde de dolari în perioada corespunzătoare din 2013. Excluzând unele cheltuieli, Google a raportat un câştig mediu pe acţiune de 6,88 de dolari, sub estimările analiştilor, care au anticipat un câştig de 7,12 dolari pe acţiune, conform FactSet, potrivit The Wall Street Journal.

Google a înregistrat venituri în urcare cu 15% în trimestrul al patrulea, de la 15,7 miliarde de dolari la 18,1 miliarde de dolari.

Patrick Pichette, directorul financiar al Google, a declarat că aprecierea dolarului a condus la reducerea veniturilor din perioada octombrie-decembrie cu peste 400 de milioane de dolari.

Titlurile Google au crescut cu 2% în şedinţa extinsă de tranzacţionare, în urma publicării rezultatelor financiare. Acţiunile companiei americane au scăzut cu 9% anul trecut.

Google a avut anul trecut o cotă de 40,5% din piaţa de publicitate pe platformele mobile, în scpdere de la 46,6% în 2013, potrivit firmei de cercetare eMarketer. Piaţa de publicitate pe platformele mobile este evaluată la 40 de miliarde de dolari.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici